Διονύσης Αραβαντινός: Είναι καιρός η Παλική να αποδράσει από τη μίζερη στασιμότητα, να βγει από το τέλμα της απραξίας και να κοιτάξει μπροστά.

ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ: Η ΠΑΛΙΚΉ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (18.12.2024) κατατέθηκε προς έγκριση το τεχνικό πρόγραμμα έργων του Δήμου Ληξουρίου για το 2025.

Καταδείχθηκε σαφέστατα και εμπεριστατωμένα ότι στο προς ψήφιση τεχνικό πρόγραμμα φιλοξενούνται τίτλοι έργων, τα όποια σέρνονται την τελευταία πενταετία, χωρίς να διαφαίνεται καμία προοπτική υλοποίησης τους.

Τονίσαμε ότι το συγκεκριμένο τεχνικό πρόγραμμα είναι απλά διεκπεραιωτικό, κοντόφθαλμο, πάσχει σε όραμα και ουσία και δεν δίνει ούτε στο ελάχιστο κάποιο, έστω και υποτυπώδες, αναπτυξιακό αφήγημα για το Δήμο μας.

Σημειώσαμε με έμφαση ότι για να αλλάξει η εικόνα του Δήμου και να αποκτήσει την δυναμική που του λείπει, απαιτούνται παρεμβάσεις ουσιαστικές. Παρεμβάσεις τέτοιες που θα τον καταστήσουν ελκυστικό, τόσο στους ντόπιους όσο και στους επισκέπτες (ανάπλαση παραλιακού μετώπου, εκμετάλλευση δημοτικού σχολείου Θουκυδίδη Βαλεντή, αποκατάσταση Ιακωβατείου βιβλιοθήκης, αξιοποίηση οικοπέδου βίλας Τυπάλδου κ.α)

Στην λογική ότι ο τόπος μας χρειάζεται εμβληματικές πρωτοβουλίες και δράσεις προκειμένου να αλλάξει ρότα και να μπει σε τροχιά αναβάθμισης, ερωτάμε:

1. ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΊΑΣ ΒΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΔΟΥ ΠΕΝΤΕ ΗΡΟΩΝ
Το έργο αυτό είχε προταθεί το 2021 με ύψος δαπάνης 220 000 ε.
Το υιοθετήσατε και το εντάξατε στο τεχνικό πρόγραμμα του 2022 με το ποσόν των 80 000 ε.
Στο τεχνικό πρόγραμμα του 2025 το προαναφερθέν έργο έχει εγγραφεί με ύψος δαπάνης 119 000 ε.

Δυστυχώς μέχρι σήμερα, πέρα από τις διαφοροποιήσεις στο ποσό της δαπάνης, είναι ανεξερεύνητες οι προθέσεις σας για την περί ου ο λόγος ανάπλαση. Σε λίγες μέρες θα γίνει στον χώρο της βρύσης αγιασμός των υδάτων. Θεωρούμε ότι η εικόνα που παρουσιάζει όχι μόνο δεν κολακεύει την αισθητική μας, αλλά την προσβάλλει κιόλας.

Να θυμίσω ότι τα πρωτότυπα σχέδια της βρύσης έχουν παραδοθεί από τον μαθηματικό και καθηγητή πανεπιστημίου Γεράσιμο Λεγάτο και αποτελούν ‘χάρμα ιδέσθαι’. Αν πραγματοποιηθεί η ανάπλαση με γνώμονα τα υπάρχοντα σχέδια, τότε ο χώρος αυτός θα αναδειχθεί σε εμβληματικό τοπόσημο για τον Δήμο, σημείο αναφοράς και προβολής του.

Τι ακριβώς σχεδιάζετε (αν σχεδιάζετε) για την ανάπλαση της βρύσης και ποιος είναι (αν υπάρχει) ο συντάκτης της μελέτης;

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΟΙΝΟΥ ΚΑΙ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΩΓΗΣ
Η πρόταση για ένταξη στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου είχε γίνει το 2021. Εντάχθηκε στο τεχνικό πρόγραμμα του 2022 με ποσό δαπάνης 74 000 ε. Στο τεχνικό πρόγραμμα του 2023 μειώσατε το ποσόν της δαπάνης στο ήμισυ, για να φθάσουμε στο τεχνικό πρόγραμμα του 2025 όπου το διαγράψατε οριστικά, προφανώς γιατί δεν έχετε αντιληφθεί την σημασία που έχει για την περιοχή της Κατωγής ειδικότερα, αλλά και για τον Δήμο μας γενικότερα.
Σας ενημερώνουμε ότι για το παρά πάνω έργο:

• Υπάρχει προμελέτη τουλάχιστον εδώ και μια 20-ετία
• Είχε κατατεθεί πρόταση στο LEADER σε συνεργασία με το σύλλογο της Κουνόπετρας
• Θα συμβάλλει τα μέγιστα στην τουριστική προβολή της εξόχως οινοπαραγωγικής περιοχής της Κατωγής
• Θα αποτελέσει ιδανική συνεργασία πρωτογενούς και τριτογενούς τομέα, με ανάδειξη των πολιτισμικών στοιχείων της ευρύτερης περιοχής
Ποια ερμηνεία να δώσουμε λοιπόν, για την εξαφάνιση του Κέντρου Οίνου από τα πλάνα σας στα τεχνικά προγράμματα του 2024-2025; Αδιαφορία; Απαξίωση η μη επίγνωση της σημαντικότητας του έργου;

3. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΝΟΤΙΑΣ ΠΑΛΙΚΗΣ
Θα αποτελούσε επική παρέμβαση για την ανάπτυξη της περιοχής. Για την βαρύτητα του έργου αυτού, η όποια επιχειρηματολογία φαίνεται απολύτως περιττή, αφού είναι πρόδηλη η ωφελιμότητα του. Μέχρι σήμερα για την μετακίνηση από παραλία σε παραλία (Μέγας Λάκκος-Ξί-Κουνόπετρα) είναι υποχρεωτική κάθε φορά η επιστροφή στον κεντρικό οδικό άξονα, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο στον κυκλοφοριακό φόρτο της κεντρικής αρτηρίας όσο και στην απώλεια χρόνου. Με την δημιουργία του περιφερειακού άξονα η ταλαιπωρία ντόπιων και επισκεπτών θα αποτελούσε παρελθόν.

Η μελέτη γι τον συγκεκριμένο δρόμο είχε πληρωθεί από την Νομαρχία Γεωργάτου το 1999, την είχε συντάξει το τεχνικό γραφείο Μηλιώνη και είχε κόστος 325 000 ε. Στη μελέτη αυτή είχαν επακριβώς οριστεί τα σημεία από τα οποία θα περνούσε, όμως δυστυχώς δεν έτυχε ωρίμανσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αναγνωριστική μελέτη που είχε υποβληθεί στο Γ ΚΠΣ, ταυτόχρονα με την μελέτη για το οδικό δίκτυο θα έμπαινε και η μελέτη παροχέτευσης των λυμάτων όλης της τουριστικής περιοχής.

Ποια είναι η θέση σας για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα; Πώς σκέφτεστε να δρομολογήσετε την πραγματοποίηση του;

Κύριε Πρόεδρε, έχουν περάσει 10 και πλέον χρόνια από τους σεισμούς του 2014, ομολογουμένως άνυδρα από πλευράς παραγωγής έργων. Η συγκυρία των σεισμών πέρασε ανεκμετάλλευτη. Είναι καιρός η Παλική να αποδράσει από τη μίζερη στασιμότητα, να βγει από το τέλμα της απραξίας και να κοιτάξει μπροστά.

Ληξούρι, 23.12.2024
Αραβαντινός Διονύσης,
Δημ.Σύμβουλος ΠΑΛΛΗΣ ΞΕΚΙΝΗΜΑ