Η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός ειδικού πλαισίου κυκλοφορίας, που θα δίνει προτεραιότητα στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, με στόχο τη μείωση της ρύπανσης και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, δήλωσε ότι το Υπουργείο έχει ξεκινήσει τη διαδικασία συλλογής στοιχείων για τον αριθμό των οχημάτων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για μια τέτοια πρωτοβουλία.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, σήμερα στο κέντρο της Αθήνας κινούνται περίπου 1,5 εκατομμύριο οχήματα, ενώ σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο ο αριθμός τους αγγίζει τα 3 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι το υπάρχον οδικό δίκτυο επιβαρύνεται με διπλάσιο ή και τριπλάσιο αριθμό οχημάτων από εκείνον που μπορεί να αντέξει.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υφυπουργός τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών, οι οποίες πρέπει να λειτουργούν προς όφελος των πολιτών που τις χρησιμοποιούν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων, προκειμένου να βελτιωθεί η κίνηση των αστικών συγκοινωνιών, πάντα υπό αυστηρή επιτήρηση της Τροχαίας. Ένα επιπλέον μέτρο που εξετάζεται είναι η δυνατότητα χρήσης των λεωφορειολωρίδων και από τα ταξί, όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Μια ακόμη πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι είναι η αλλαγή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων, καθώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις, μια τέτοια ρύθμιση θα μπορούσε να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 10% έως 20%.
Νέες ρυθμίσεις στον ΚΟΚ – μείωση ορίων ταχύτητας
Ο κ. Οικονόμου ανακοίνωσε επίσης σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Μεταξύ αυτών είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, μια ρύθμιση που θεωρείται κρίσιμη για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Το 2023 καταγράφηκαν 122 θάνατοι πεζών, με το 80% αυτών να είναι άτομα άνω των 65 ετών.
Άλλες σημαντικές τροποποιήσεις περιλαμβάνουν:
- Υποχρεωτική προτεραιότητα στους πεζούς στις διαβάσεις, όπως ισχύει ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
- Η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ατυχήματος θα θεωρείται κακούργημα.
- Τα οχήματα που παρκάρουν σε ράμπες ΑμεΑ θα απομακρύνονται άμεσα με γερανό.
- Οι μοτοσικλέτες θα έχουν προτεραιότητα μόνο στις διασταυρώσεις και όχι ανάμεσα στα αυτοκίνητα κατά την κίνηση.
Αστυνομική παρουσία στα ΜΜΜ για την ασφάλεια των επιβατών
Παράλληλα, η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενός ειδικού σώματος για την ασφάλεια των επιβατών στις δημόσιες συγκοινωνίες. Από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, ειδικοί φρουροί θα ξεκινήσουν να επιβλέπουν συγκεκριμένες διαδρομές, ξεκινώντας από το αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων. Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, η αυξημένη αστυνόμευση κρίνεται απαραίτητη, καθώς υπάρχουν περιοχές όπου η εγκληματικότητα μέσα στα μέσα μεταφοράς είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
“Δεν μπορεί μια γυναίκα να κυκλοφορεί μόνη της μετά τις 5-6 το απόγευμα σε περιοχές όπως το Μενίδι, τα Λιόσια και το Ζεφύρι”, δήλωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι στόχος του νέου σώματος είναι η αποκατάσταση της ασφάλειας στις συγκοινωνίες.
Το ζήτημα των Τεμπών και οι αντιδράσεις
Σχετικά με την πολύκροτη υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε σε δημοσιεύματα που αμφισβητούν την αυθεντικότητα των βίντεο που έχουν καταγραφεί. Υποστήριξε ότι τα εν λόγω βίντεο έχουν ήδη δοθεί στον ανακριτή και οι ειδικοί θα προχωρήσουν στις απαραίτητες πιστοποιήσεις.
Απαντώντας στις αναφορές του Σωκράτη Φάμελλου σχετικά με την υπόθεση του 39χρονου που βρέθηκε νεκρός στον Τύρναβο, ο υφυπουργός άφησε αιχμές για πολιτικές σκοπιμότητες, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει στις έρευνες και ότι οι απαντήσεις πρέπει να δοθούν από τη Δικαιοσύνη.
“Η πολιτική εκμετάλλευση τέτοιων τραγικών γεγονότων είναι θράσος”, σχολίασε χαρακτηριστικά.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ