Εστίαση: Τι ζητούν οι Κεφαλονίτες επιχειρηματίες & άλλα 39 σωματεία σε όλη τη χώρα για την επαναλειτουργία των καταστημάτων

Ç ÁÕÎÇÓÇ ÔÏÕ ÖÐÁ ÓÅ 23% ÔÉÈÅÔÁÉ ÓÅ ÅÖÁÑÌÏÃÇ ÔÇÍ 1ç ÓÅÐÔÅÌÂÑÉÏÕ (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Οι επιχειρηματίες στον χώρο των καταστημάτων εστίασης χαιρετίζουν την απόφαση για άνοιγμα των καταστημάτων από την 25η Μαΐου, θέτουν όμως κάποιες προϋποθέσεις για να να είναι λειτουργική και οικονομικά βιώσιμη αυτή η κίνηση.

Κύριο αίτημα είναι η λειτουργία των καταστημάτων εστίασης να γίνει με το 80% της δυναμικότητά τους, ενώ σε διαφορετική περίπτωση ζητούν να παραμείνουν στο καθεστώς αναστολής λειτουργίας.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση που εξέδωσαν εκπρόσωποι των καταστημάτων εστίασης από πολλές περιοχές της χώρας αναφέρουν:

«Σαράντα Σωματεία και Κινήσεις, που εκπροσωπούν περισσότερες από 90.000 Επιχειρήσεις Εστίασης και Διασκέδασης και απασχολούν περισσότερους από 250.000 εργαζομένους, χαιρετίζουμε την ξαφνική απόφαση της Κυβέρνηση να ανοίξουν τα καταστήματα εστίασης την 25η Μαΐου.

Ωστόσο αναμένουμε την ανακοίνωση του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων. Ευελπιστούμε να τηρηθεί η δέσμευση του Υπουργείου Ανάπτυξης, ότι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος θα λειτουργούν, από την 25η Μαΐου, με το 80% της συνολικής (εντός και εκτός) δυναμικότητας εξυπηρετούμενων ατόμων προ του COVID19.

Μετά την επιστολή που αποστείλαμε στον Πρωθυπουργό και στους αρμόδιους Υπουργούς, στην οποία αναλύσαμε τα πρακτικά προβλήματά μας και τις προτεινόμενες λύσεις, θεωρούμε πως έχει γίνει αντιληπτό ότι δεν μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμη μία επιχείρηση, αν δεν λειτουργεί τουλάχιστον με το 80% της δυναμικότητάς της.

Ζητούμε να έχουμε το δικαίωμα της επιλογής.

Σε όποια επιχείρηση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί το 80% της δυναμικότητάς της, λόγω των έκτακτων υγειονομικών μέτρων που μας επιβάλλει η Πολιτεία, να δοθεί η δυνατότητα να παραμείνει στο καθεστώς της Αναστολής Λειτουργίας, όπως έχουμε περιγράψει στην επιστολή μας.

Με αυτό το τρόπο τα έξοδα και οι υποχρεώσεις τουλάχιστον δεν θα αυξάνονται, προστατεύονται οι εργαζόμενοι μας και μας δίδεται μια ευκαιρία να ανακάμψουμε όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι:

  1. Σωματείο Επιχειρήσεων Bar-Restaurant-Cafe (Σωματείο Ba.Re.Ca.)
  2. Σύλλογος Εστίασης και Διασκέδασης Ν. ΑΡΤΑΣ.
  3. Σύλλογος Καφεστιατόρων ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
  4. Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης & Αναψυχής Ν. ΑΧΑΪΑΣ.
  5. Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Ψυχαγωγίας Δήμου ΣΗΤΕΙΑΣ.
  6. Σωματείο Καφέ Εστίασης ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ.
  7. Σύλλογος Επαγγελματιών Εστίασης Ν. ΧΑΝΙΩΝ.
  8. Σωματείο καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Και Συναφών Επαγγελμάτων ΕΒΡΟΥ.
  9. Ένωση Επαγγελματιών Εστίασης Αναψυχής Ψυχαγωγίας ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
  10. Σύλλογος Ιδιοκτητών Καφετεριών, Καφενείων, Κέντρων Ψυχαγωγίας και Εστίασης ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ.
  11. Σύλλογος Εστίασης και Αναψυχής ΣΟΥΦΛΙΟΥ.
  12. Σύλλογος Εστίασης και Καφέ Μπαρ ΠΑΡΓΑΣ.
  13. Ένωση Εστίασης ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
  14. Συντονιστικό Καταστημάτων Εστίασης ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ.
  15. Σύλλογος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ.
  16.  Ένωση Εστιατόρων Ψητοπωλών & Καφέ Μπαρ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
  17. Σωματείο Εστίασης και Συναφών Επαγγελμάτων Δήμου ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
  18. Σύλλογος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Κοινωνικής Εστίασης ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.
  19. Σύλλογος Εστίασης και Διασκέδασης ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ.
  20. ΣΕΕΔΝΗ Σύνδεσμος Επισιτισμού και Διασκέδασης Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.
  21. Σ.Ε.Γ.Ε.Σ. Σωματείο Επαγγελματιών Γαστρονομίας Εστίασης & Συμποσίου Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ.
  22. Σύλλογος Ιδιοκτητών Καφετεριών Μπαρ και Καταστημάτων Εστίασης Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ.
  23. Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής και Εστίασης Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ.
  24. Σύλλογος Αναψυχής Εστίασης ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ.
  25. Σύλλογος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος ΧΙΟΥ.
  26. Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής ΑΡΓΟΥΣ.
  27. Σύλλογος Καταστηματαρχών Παραλίας Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ.
  28. Σύλλογος Εστιατορίων Ν. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ.
  29. Σύλλογος Επιχειρηματιών Εστίασης Επαρχίας Λιβαδειάς «Νέα Εστίαση».
  30. Σωματείο Εστίασης και Διασκέδασης Μυκόνου (Σωματείο ΣΕΔΕΜ).
  31. Σύλλογος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος «Το Ανάπλι» ΝΑΥΠΛΙΟ.
  32. Σύλλογος Επαγγελματιών Εστίασης-Αναψυχής-Ψυχαγωγίας Νάουσας Πάρου.
  33. Σωματείο Επαγγελματιών Εστίασης Λέρου.
  34.  Ένωση Ιδιοκτητών Κτημάτων & Κέτερινγκ (ΕΝΙΚΚ).
  35. Σύλλογος Καφεπωλών Αμφιλοχίας.
  36. Πρωτοβουλία Εστίασης Θεσσαλονίκης.
  37. Κύκλος Επαγγελματιών Εστίασης.
  38. Πρωτοβουλία Καταστημάτων Εστίασης Καλαμάτας.
  39. Συντονιστικό Καταστημάτων Πύργου.
  40. Συντονιστικό Καταστημάτων Έδεσσας.

Αναλυτικά τα αιτήματα του Σωματείου Επιχειρήσεων Bar-Restaurant-Cafe κατά τις συνομιλίες με την κυβέρνηση

Οι Επιχειρήσεις μας από τις 14/3/2020 έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την εμφάνιση του COVID19 και δυστυχώς η ίδια καταστροφική συνέπεια θα συνεχιστεί για άγνωστο χρονικό διάστημα. Οι Επιχειρήσεις μας με την λειτουργία τους στηρίζουν άμεσα εργαζόμενους σε μεγάλο βαθμό νεαρής ηλικίας, αλλά και έμμεσα πολλούς άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Επίσης, το Κράτος εισπράττει από τις Επιχειρήσεις μας φόρο εισοδήματος, φόρο μερισμάτων, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών, δημοτικό φόρο επί του τζίρου (0,5% ), δημοτικά τέλη, τέλη κατάληψης δημοτικών και λοιπών
κοινόχρηστων χώρων.

Πρόταση διαχωρισμού των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος:
Την Τετάρτη 6 η Μαΐου 2020, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε πως γίνονται προσπάθειες ώστε τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να μπορέσουν να λειτουργήσουν με το 80% της δυναμικότητας των εξυπηρετούμενων ατόμων προ COVID19.
Συντασσόμαστε με την πρόταση του Υπουργείου, καθόσον μόνο έχοντας το 80% της δυναμικότητας των εξυπηρετούμενων ατόμων θα μπορούν οι επιχειρήσεις μας να είναι οικονομικά βιώσιμες και να μην οδηγηθούμε στους επόμενους μήνες σε μαζικά λουκέτα.
Επειδή όμως γνωρίζουμε ότι η κάλυψη της δυναμικότητας του 80% των εξυπηρετούμενων ατόμων κάθε καταστήματος, παραχωρώντας κοινόχρηστους χώρους σε δρόμους, πεζοδρόμια, πλατείες δεν θα μπορέσει να καλύψει το σύνολο των επιχειρήσεων, προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επιλέξουν να παραμείνουν σε αναστολή λειτουργίας μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2020, με το πλέγμα προστασίας που υπάρχει μέχρι σήμερα, καταβάλλοντας όμως το μίσθωμα του καταστήματος μειωμένο κατά 80%.
Τον υπαίθριο χώρο που θα λάμβαναν οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να παραμείνουν σε αναστολή, να τον λάβουν οι επιχειρήσεις που θα αποφασίσουν να λειτουργήσουν από 1 η Ιουνίου και να τον χρησιμοποιούν μέχρι την 30 η Σεπτεμβρίου 2020. Από την 1 η Οκτωβρίου 2020 και μέχρι τη λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων, να γίνει αναδιανομή του υπαίθριου χώρου μεταξύ των καταστημάτων και τα πάγια έξοδα των επιχειρήσεων θα πρέπει να μειωθούν αναλογικά με το ποσοστό της δυναμικότητας των εξυπηρετούμενων ατόμων που θα χαθούν.

Οι προτάσεις μας συνολικά για όλα τα καταστήματα είναι οι ακόλουθες:

ΕΝΟΙΚΙΑ
Από τις 1/6/2020 δημιουργούνται 2 κατηγορίες καταστημάτων:

  • τα ΚΥΕ που θα λειτουργήσουν σε υπαίθριους/ανοικτούς χώρους με το 80% της δυναμικότητάς τους, και
  • τα ΚΥΕ που θα επιλέξουν να παραμείνουν σε αναστολή, γιατί δεν θα έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν το 80% της δυναμικότητάς τους σε υπαίθριους/ανοικτούς χώρους.

Πρόταση Επίλυσης:
1. Για την 1η κατηγορία, δηλαδή για τα ΚΥΕ που θα λειτουργήσουν σε υπαίθριους/ανοικτούς χώρους με το 80% της δυναμικότητάς τους, να καταβάλλεται μειωμένο το μίσθωμα κατά -20%, μέχρι την λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων.
2. Για την 2η κατηγορία, δηλαδή τα ΚΥΕ που θα επιλέξουν να παραμείνουν σε αναστολή γιατί δεν θα έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν το 80% της δυναμικότητάς τους σε υπαίθριους/ανοικτούς χώρους, να καταβάλλεται μειωμένο μίσθωμα κατά -80%, μέχρι την λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων.
3. Για όλες τις περιπτώσεις, να υπάρχει αναστολή έκδοσης και εκτέλεσης διαταγών πληρωμής και απόδοσης μισθίου μέχρι 31/12/2020, εφόσον ο μισθωτής δεν όφειλε μισθώματα μέχρι 28/2/2020
4. Για όλες τις περιπτώσεις, να υπάρχει η δυνατότητα στον μισθωτή μονομερώς να καταγγείλει εκτάκτως την επαγγελματική μίσθωση του καταστήματος. Επίσης για τις μισθώσεις που λήγουν μέχρι 31-12-2020 να παρέχεται η δυνατότητα στον μισθωτή για μονομερή παράταση της μίσθωσης για ένα έτος.
5. Σε περίπτωση αναγκαστικής διακοπής λειτουργίας ενός ΚΥΕ λόγω κρούσματος από COVID19 κατόπιν κρατικής εντολής, το ΚΥΕ να τίθεται στο καθεστώς της Αναστολής Λειτουργίας (κάλυψη εργαζομένων από το κράτος, μειωμένο μίσθωμα ακινήτου κατά -80%).

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:
1. Επιδότηση του 100% των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εργοδότες/ μη μισθολογικού κόστους.
2. Επειδή, εργαζόμενοι που τέθηκαν σε αναστολή εργασίας επιθυμούν να εργαστούν σε άλλη εργασία (όπως εποχιακά στα νησιά), να μπορούν να αποχωρήσουν οικειοθελώς από την επιχείρηση που τους έθεσε σε αναστολή εργασίας τόσο πριν τις 31-5-2020 όσο και από 1-6-2020.
3. Επειδή, η πλειοψηφία των εργαζομένων στα ΚΥΕ εργάζεται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης (πενθήμερο – τετράωρο), να αποσαφηνιστεί ότι μπορούν να υπαχθούν (μετά το πέρας της διάρκειας της αναστολής) σε καθεστώς είτε προσωπικού ασφαλείας του άρθρου 9 της υπ’ αριθμόν 68/20-3-2020 ΠΝΠ είτε εκ περιτροπής
απασχόλησης του άρθρου 2 παρ. 3 του Ν.3846/2010 (Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις) το οποίο αντικατέστησε το άρθρο 38 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ 101 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν.2639/1998 (ΦΕΚ 205 Α΄).
4. Να παραταθεί η δυνατότητα μερικής αναστολής των συμβάσεων εργασίας και μετά την 1-6-2020 είτε με ποσοστό εκ του συνόλου του προσωπικού είτε ακόμη και με ποσοστό εκ τμημάτων αυτού (λχ τμήμα σερβιτόρων ΚΥΕ) με επιδότηση ειδικού σκοπού των εργαζομένων αυτών για τους μήνες που θα εξακολουθήσουν να τελούν σε αναστολή.
Αυτό διότι α) επειδή μεγάλο μέρος του προσωπικού απασχολείται με συμβάσεις εκ περιτροπής εργασίας (2, 3 ή 4 ημέρες/εβδομάδα –8ωρο) και β) επειδή μετά το πέρας της υφιστάμενης σήμερα αναστολής θα υπάρχει μετά
βεβαιότητας πλεονάζον τέτοιο προσωπικό, το ΚΥΕ δεν δύναται να χρησιμοποιήσει για τους εργαζόμενους αυτούς ως νομικά εργαλεία διατήρησης των θέσεων εργασίας τους ούτε τη διάταξη του άρθρου 9 της υπ’ αριθμόν 68/20-3-2020 ΠΝΠ ούτε αυτή του άρθρου 2 παρ. 3 του Ν.3846/2010 (Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις) το οποίο αντικατέστησε το άρθρο 38 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ 101 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν.2639/1998 (ΦΕΚ 205 Α΄).
5. Σε περίπτωση που δεν δύναται το Κράτος να επιδοτήσει την αναστολή των συμβάσεων εργασίας, να επιδοτήσει την απασχόληση με ελαστικά προγράμματα επιχορήγησης εργοδοτών για τη διατήρηση των θέσεων
εργασίας με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας και της απασχόλησης την περίοδο της κρίσης που έχει προκύψει από την πανδημία.
6. Σε περίπτωση αναγκαστικής διακοπής λειτουργίας ενός ΚΥΕ λόγω κρούσματος από COVID19 κατόπιν κρατικής εντολής, το ΚΥΕ να τίθεται στο καθεστώς της Αναστολής Λειτουργίας (κάλυψη εργαζομένων από το κράτος, μειωμένο μίσθωμα ακινήτου).
7. Στις εποχιακές επιχειρήσεις όπου διαπιστώνεται από τις περσινές Α.Π.Δ. ότι δεν θα λειτουργούσαν για το διάστημα πχ των θερινών μηνών, να υπάρχει απαλλαγή από την υποχρέωση του ΚΥΕ να διατηρήσει το σύνολο των εργαζομένων που τέθηκαν σε αναστολή εργασίας. Στις περιπτώσεις αυτών των ΚΥΕ να δύναται ο εργοδότης να
προβεί από 1-6-2020 στην νόμιμη καταγγελία των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων των οποίων οι συμβάσεις εργασίας ήταν ενεργείς πριν την αναστολή των συμβάσεων τους. Ομοίως, το ίδιο να ισχύσει και για τις εποχιακές επιχειρήσεις όπου διαπιστώνεται από τις περσινές Α.Π.Δ. ότι δεν θα λειτουργούσαν κατά το διάστημα μετά το πέρας της αναστολής των συμβάσεων εργασίας.
Η πρότασή μας εδράζεται στο γεγονός α) ότι κατά το χρόνο σύναψης της σύμβασης δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων ο ακριβής χρόνος παύσης εργασιών του καταστήματος ώστε να υπογραφεί σύμβαση ορισμένου χρόνου και β) ότι τόσο κατά το διάστημα της αναστολής όσο και μετά από αυτό δεν υφίσταται εν τοις πράγμασι λειτουργία του καταστήματος λόγω της εποχικότητάς του.
8. Ρητά να προβλεφθεί ότι τα ΚΥΕ που θα επιστρέψουν από την αναστολή των συμβάσεων δύνανται για αυτούς τους εργαζόμενους που τέθηκαν σε αναστολή να κάνουν χρήση είτε των διατάξεων των άρθρων ένατου (λειτουργία με προσωπικό ασφαλείας) της από 20/3/2020 ΠΝΠ (Α’ 68) είτε του άρθρου 2 παρ. 3 του Ν.3846/2010 (Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις) το οποίο αντικατέστησε το άρθρο 38 του Ν.1892/1990 (ΦΕΚ 101 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν.2639/1998 (ΦΕΚ 205 Α΄). Τούτο
προτείνεται προς αποφυγή των απολύσεων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι η επαναλειτουργούσα με απόφαση της Δημόσιας Αρχής ΚΥΕ μετά βεβαιότητας θα εξυπηρετεί μειωμένη πελατεία και θα υφίσταται κατά την έναρξη της λειτουργίας της πλεονάζον προσωπικό.
9. Δυνατότητα της επαναλειτουργούσας με απόφασης της Δημόσιας Αρχής επιχείρησης – ΚΥΕ να προβεί σε καταγγελία της συμβάσεως εργασίας μισθωτού του οποίου η θέση εργασίας μετά την αναστολή της συμβάσεως εργασίας δεν υφίσταται λόγω εποχικότητας (λχ Υπάλληλος γκαρνταρόμπας ο οποίος απασχολείτο κατά τον
Μάρτιο, πλην όμως δεν υφίσταται τέτοια θέση εργασίας τον Ιούνιο και εφ’ εξής).

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ
1. Μείωση του Φ.Π.Α στο 6% για το φαγητό και τον καφέ και 13% για τα ποτά για διάστημα 5 ετών.
2. Απαλλαγή από την προκαταβολή φόρου για τα εισοδήματα του 2019 και 2020 (αφού τα κέρδη θα
είναι σχεδόν μηδαμινά).
3. Μείωση φορολογίας εισοδήματος στο 20% για 3 έτη.
4. Δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών προς το Δημόσιο που καθίσταντο ληξιπρόθεσμες από 1/3 έως την λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων, σε 36 δόσεις χωρίς επιτόκιο.
5. Οφειλές προς παρόχους ρεύματος και φυσικού αερίου που καθίσταντο ληξιπρόθεσμες από 1/3 έως την λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων, να υπάρχει δυνατότητα καταβολής σε 24 δόσεις χωρίς επιτόκιο.
6. Η πληρωμή των επιταγών των επιχειρήσεων που καθίσταντο απαιτητές από 1/3/2020 έως την λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων, να πληρωθούν 75 ημέρες μετά την έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης.
7. Στα δημοτικά τέλη που καταβάλλονται μέσω των λογαριασμών του ρεύματος να υπάρξει έκπτωση 50% έως την λήξη του συνόλου των έκτακτων περιοριστικών μέτρων.

Δημοτικοί Κοινόχρηστοι Χώροι/ Τραπεζοκαθίσματα:
Με σκοπό την τήρηση της απαιτούμενης απόστασης των 2 μέτρων, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα παραχώρηση του μέγιστου δυνατού χώρου, ώστε να πλησιάσουμε τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πελατών που είχε κάθε ΚΥΕ προ του COVID19.

1. Επειδή κάθε Δήμος της χώρας έχει διάφορες και πολλές κανονιστικές αποφάσεις για το θέμα της παραχώρησης των κοινόχρηστων χώρων και για να υπάρχει άμεση και ενιαία αντιμετώπιση και εφαρμογή, προτείνουμε την έκδοση πράξης νομοθετικού περιεχομένου ή άλλης σχετικής ΚΥΑ, με την οποία, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων και κανονιστικών αποφάσεων, για όσο χρονικό διάστημα θα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης, να επιτρέπεται με
απόφαση Δημάρχου η παραχώρηση των κατάλληλων διαθέσιμων κοινόχρηστων χώρων (πεζοδρομίων, πλατειών, πεζοδρόμων), αφού ληφθεί μέριμνα για την ακώλυτη διέλευση των πεζών (διάδρομος 1,5 μέτρων). Προς το σκοπό αυτό να επιτρέπεται με απόφαση Δημάρχου, κατόπιν γνώμης της αρμόδια υπηρεσίας τροχαίας, που παρέχεται εντός τριών ημερών, η προσωρινή πεζοδρόμηση οδών. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ότι για τις έκτακτες αυτές ρυθμίσεις και παραχωρήσεις αδειών χρήσης κοινόχρηστου χώρου δεν θα απαιτείται η συναίνεση
οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας (π.χ. αρχαιολογίας) και δεν θα θεωρείται ότι επέρχεται ουσιώδης τροποποίηση ή επέκταση της υπάρχουσας άδειας λειτουργίας καταστήματος ή γνωστοποίησης ΚΥΕ.
2. Να μην καταβληθούν τέλη κατάληψης για τους μήνες από 1/1 έως 31/5 και για το διάστημα από 1/6 έως 31/12 να καταβληθούν μειωμένα κατά – 50%.

Έκτακτα Υγειονομικά Πρωτόκολλα Λειτουργίας ΚΥΕ – Τρόπος ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων:
1. Εφόσον οι υγειονομικές και επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, να παραμείνει σε ισχύ ο περιορισμός της δυναμικότητας σύμφωνα με την άδεια λειτουργίας κάθε καταστήματος και να αρθεί ο περιορισμός των 3τ.μ. ανά άτομο.
2. Στο ίδιο πλαίσιο με άλλες χώρες της Ευρώπης (όπως την Ισπανία) και με δεδομένο πως τα υγειονομικά πρωτόκολλα των αερομεταφορών επιτρέπουν την μετακίνηση πολιτών χωρίς αποστάσεις (κενές θέσεις) μέσα στα αεροπλάνα, να επιτραπούν μέχρι 10 άτομα ανά τραπέζι.
3. Να διευκρινιστεί πως ακριβώς υπολογίζεται η απόσταση των 2 μέτρων μεταξύ τραπεζιών.
4. Πρέπει να διασαφηνιστούν με αντικειμενικά κριτήρια οι υποχρεώσεις και τα μέτρα πρόληψης που πρέπει να τηρούν τα ΚΥΕ, ώστε να μην επαφίεται στην ευχέρεια του ελεγκτικού μηχανισμού η διαπίστωση παράβασης.

Μέτρα πρόληψης και ελέγχου προσωπικού και θαμώνων :

Να επιτραπεί στα ΚΥΕ η δυνατότητα να τοποθετήσουν θερμικές κάμερες στην είσοδο των καταστημάτων ώστε να εντοπίζονται εμπύρετοι εργαζόμενοι και θαμώνες πριν την είσοδό τους στο κατάστημα.

ΑΙΓΙΑΛΟΙ
1. Επαναφορά του προηγούμενου νομικού πλαισίου προ του Ν.4607/24-4-2019.
2. Αυτόματη/Αυτοδίκαιη ανανέωση των περσινών συμβάσεων μίσθωσης των αιγιαλών που έληξαν την 31/12/19, με καταβολή των 2/12 του ετήσιου τιμήματος και πληρωμή αυτού μέχρι 31/12/2020.
3. Δυνατότητα μεικτής χρήσης του μισθωμένου  χώρου με ξαπλώστρες και τραπεζοκαθίσματα.
4. Δυνατότητα τοποθέτησης των ομπρελοξαπλωστρών/τραπεζοκαθισμάτων στον διπλάσιο χώρο για να επιτευχθούν οι απαιτούμενες αποστάσεις.

Δανειοδότηση Επιχειρήσεων από τις Τράπεζες:

Δυνατότητα δανεισμού των επιχειρήσεων για κεφάλαιο κίνησης, λειτουργικές και κατασκευαστικές ανάγκες, χωρίς ενυπόθηκες εξασφαλίσεις.

Χρηματοδότηση/Επιδότηση των Επιχειρήσεων:
1.Δυνατότητα των επιχειρήσεων να χρηματοδοτηθούν/επιδοτηθούν μέσω ευρωπαϊκών ή άλλων πόρων.
2. Η επιστρεπτέα προκαταβολή να μετατραπεί σε επιδότηση και κεφάλαιο επανεκκίνησης των επιχειρήσεων, για κάλυψη των ζημιών που υπέστησαν εξαιτίας καταστροφής τροφίμων και ποτών από την αιφνίδια αναγκαστική διακοπή λειτουργίας τους.

Διενέργεια πάρτι σε ιδιωτικούς χώρους (οικίες, ενοικιαζόμενες βίλες) :

Για να αποτραπεί το φαινόμενο διοργάνωσης ιδιωτικών ή υποτιθέμενων ιδιωτικών εκδηλώσεων σε οικίες ή ενοικιαζόμενες βίλες, να απαγορευτεί η διενέργεια μουσικών εκδηλώσεων/πάρτι σε αυτά, με παρουσία αριθμού ατόμων μεγαλύτερο από αυτόν που διαμένουν στην οικία, επιβάλλοντας ποινικές και διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα στους διοργανωτές και στους ιδιοκτήτες των ακινήτων.

Πηγή: newsit.gr