Οι αποκαταστάσεις του ΙΑΝΟΥ στα 17 έργα που θα προχωρήσουν άμεσα με fast track διαδικασίες απαλλοτρίωσης

Καταργείται η διυπουργική επιτροπή οδικής ασφάλειας και δημιουργείται ενιαία Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών

Fast track διαδικασίες απαλλοτριώσεων για 17 έργα μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία «Ιανός», αλλά και η παράκαμψη, η οποία θα συνδέσει την Καρδίτσα με τον Ε65, παρουσίασε τη Δευτέρα 29 Μαρτίου στο υπουργικό συμβούλιο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Τα εν λόγω έργα – όπως επεσήμανε ο κ. Καραμανλής – θα προχωρήσουν άμεσα χάρη στην υπαγωγή τους στο άρθρο  του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων, διαδικασία η οποία επιλέγεται, προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών, διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία. «Διαδικασίες που κρατούν μέχρι και 18 μήνες, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χαθούν οι πιστώσεις από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρότεινε ένα συμπληρωματικό κατάλογο, που αφορά σε 17 έργα, εκ των οποίων τα 13 είναι οδικά και τα 4 υδραυλικά.

«Στον κατάλογο αυτόν εντάσσονται σημαντικά έργα, όπως αυτό της κατασκευής του τελευταίου τμήματος της παράκαμψης της Καρδίτσας. Κάτι που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της πόλης, και κατά συνέπεια και την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Καρδίτσας με τον Ε65. Επίσης, προβλέπουμε έργα για την αποκατάσταση των υφιστάμενων οδικών και λοιπών υποδομών, που προκλήθηκαν από τον Ιανό, τον περασμένο Σεπτέμβριο», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο ίδιος επεσήμανε πως κρίνεται εξαιρετικά απαραίτητο οι ζητούμενες εκτάσεις να παραδοθούν άμεσα στους κύριους των έργων, προκειμένου η εκτέλεσή τους να ξεκινήσει το ταχύτερο δυνατόν και να μην χάνεται άλλος χρόνος με γραφειοκρατικές διαδικασίες. Τα 17 έργα, μέρος των οποίων είναι τμήματα που απαλλοτριώνονται, αφορούν είτε σε σχεδιαζόμενα έργα είτε συγχρηματοδοτούνται ή σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθούν από προγράμματα της ΕΕ ορισμένης διάρκειας, υποστηρίζονται ή θα υποστηριχθούν από διεθνείς ή άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης και αναλυτικά είναι τα παρακάτω:

Οδικά Έργα

  • Κατασκευή επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαϊδα: Τμήμα ρέμα Κώτουρη
  • Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ. Σε δυο τμήματα στο Κλειδί – Πολύκαστρο – Εύζωνοι.
  • Παράπλευρο οδικό δίκτυο και ανισόπεδοι κόμβοι στο τμήμα Χριστός- Κάτω Αμπέλια.
  • Αποκατάσταση σε τμήμα «Λευκόπετρα – Βέροια».
  • Βελτίωση στο τμήμα από Ανατολικό κόμβο Κομοτηνής έως είσοδο Ροδίτη Ν. Ροδόπης.
  • Εθνική Οδός Σάμος – Καρλόβασι, τμήμα Αγ. Κωνσταντίνου
  • Οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας (Α’ Φάση)
  • Δρόμος παράκαμψης οικισμού Χαλκειούς.
  • Ισόπεδος οδικός κόμβος σύνδεσης οδού Βόρειας παράκαμψης Μυτιλήνης με οδό Μυτιλήνης – Θέρμης.
  • Παράκαμψη πόλεως Καρδίτσας
  • Κατασκευή οδικού τμήματος της Ε.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών
  • Αποκατάσταση των ζημιών στις υφιστάμενες οδικές και σε λοιπές υποδομές από τον «Ιανό».

Υδραυλικά Έργα

  • Κατασκευή έργων ύδρευσης νομών Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας.
  • Κατασκευή έργων ύδρευσης νήσου Λέσβου (Α’ Φάση φράγμα Τσικνιά).
  • Ύδρευση Αμφιλοχίας.
  • Δίκτυα αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων Δήμου Σίφνου.

Οδική Ασφάλεια

Στην κατάργηση της διυπουργικής επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, η οποία είχε συσταθεί το 2010, προχωρεί το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο εισηγείται την αντικατάστασή της από την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια. Οπως επεσήμανε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο κ. Καραμανλής, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα προίσταται της νέας Επιτροπής, ενώ τα μέλη της θα προέρχονται από υπουργεία με αρμοδιότητα επί θεμάτων οδικής ασφάλειας, όπως το Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η Κυβερνητική αυτή Επιτροπή θα συντονίζει το διυπουργικό έργο σε θεσμικό επίπεδο, θα αξιολογεί τις προτάσεις για τη βελτίωσή του, θα εγκρίνει και θα εποπτεύει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια, καθώς και την αναθεώρησή του. Ο κ. Καραμανλής έκλεισε την εισήγησή του την πρόταση για την αντικατάσταση μελών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η οποία θα ενοποιηθεί με την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και θα μετατραπεί σε μια Ενιαία Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρότεινε ως τακτικό μέλος την Θεοδώρα Παπαμιχαήλ, η οποία έχει λάβει το διδακτορικό της από το ETH Ζυρίχης, και ο τομέας εξειδίκευσής της αφορά στην στρατηγική ανάπτυξης των σιδηροδρομικών έργων και ως αναπληρωματικό, τον Νικόλαο Τσονάκα, τοπογράφο μηχανικό, με σπουδές τόσο στην Ελλάδα – το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο – όσο και στο εξωτερικό, από το Πανεπιστήμιο Paris Nord, για τους οποίους έχει ήδη γνωμοδοτήσει θετικά η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Πηγή: ethnos.gr