«Οργώνει» τα υπουργεία η Ρόδη Κράτσα – Στο επίκεντρο ο τουρισμός!

Ένα μήνα πριν την ανάληψη των καθηκόντων της, η νέα Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου «οργώνει» τα υπουργεία και είναι σε συνεχείς επαφές με υπηρεσιακούς παράγοντες της ΠΙΝ αλλά και τους Περιφερειακούς Συμβούλους, προκειμένου να ενημερωθεί πλήρως για όλα τα θέματα που είναι σε εξέλιξη και αφορούν τους κατοίκους του Ιονίου, ενώ παράλληλα θέτει τις βάσεις συνεργασίας με τους νέους υπουργούς, υφυπουργούς και γενικούς γραμματείς των υπουργείων.
Αυτές τις μέρες η κα Κράτσα βρίσκεται στη Ζάκυνθο, έχοντας ολοκληρώσει έναν πρώτο κύκλο επαφών στα υπουργεία και με δηλώσεις της στην εφημερίδα μας, αναλύει βήμα – βήμα τις προτεραιότητές της. Υπενθυμίζουμε ότι η ορκωμοσία της νέας Περιφερειακής Αρχής θα πραγματοποιηθεί στις 26 Αυγούστου.

Το ραντεβού με τον Άδωνι
Η κα Κράτσα είχε πριν λίγες μέρες ένα σημαντικό ραντεβού με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη και στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε τόσο η νυν όσο και η επόμενη χρηματοδοτική περίοδος και η κατάλληλη προετοιμασία. Η Περιφερειάρχης δηλώνει: «Έχουν ιδιαίτερη σημασία οι επόμενες κινήσεις, καθώς δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένας κοινοτικός πόρος μέχρι το τέλος του έτους». Βέβαια, μεγάλη σημασία έχει όπως επισημαίνει η κα Κράτσα και ο σχεδιασμός των νέων επιχειρησιακών προγραμμάτων και η νέα χρηματοδοτική περίοδος. Ενώ επίσης, σχετικά με τις ανακατατάξεις που θα γίνουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και τις υπηρεσίες αυτού που μεταφέρονται στο υπουργείο Εξωτερικών, παρόλο που ακόμα δεν έχει γίνει σαφές με ποιον τρόπο ακριβώς θα λειτουργήσουν, η κα Κράτσα διευκρινίζει ότι επειδή πρόκειται για δραστηριότητες και υπηρεσίες σημαντικές για την Περιφέρειά μας που έχουν να κάνουν με την «Εnterprise Greece» αλλά και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), από την οποία σκοπεύει η κα Κράτσα να ζητήσει συνεργασία για τη στήριξη της παραγωγικής ανασυγκρότησης της Περιφέρειας, δηλώνει ότι θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.

Στο επίκεντρο ο τουρισμός 
Ένα ακόμα επίσης σημαντικό ραντεβού που είχε τις προηγούμενες μέρες η νέα Περιφερειάρχης ήταν με τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη και τον υφυπουργό Μάνο Κόνσολα. Στη συνάντηση εργασίας που είχε με τον κ. Θεοχάρη, της μετέφερε ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει επισκέψεις σε όλα τις Περιφέρειας της χώρας και μάλιστα θα βάλει προτεραιότητα τις τουριστικές περιφέρειες, ενώ επίσης τόνισε ότι θα γίνονται συσκέψεις με τους Περιφερειάρχες ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να παρακολουθούν την προετοιμασία της τουριστικής σεζόν, αλλά και μακροπρόθεσμα τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής της χώρας.
Με τον κ. Κόνσολα, ο οποίος είναι υπεύθυνος για θέματα τουριστικές εκπαίδευσης, η συζήτηση αφορούσε τη στήριξη των δομών που σχετίζονται με αυτή αλλά και αυτές που θα πρέπει ενδεχομένως να δημιουργηθούν. Υπενθυμίζουμε ότι ο τουρισμός και η τουριστική εκπαίδευση είναι από τις προτεραιότητες που είχε θέσει εξαρχής η Περιφερειακή Αρχή.
Τέλος η κα Κράτσα είχε συναντήσεις με τον νέο Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με την επεξεργασία ενός νέου σχεδίου για την Πολιτική Προστασία της χώρας, με τον Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλη Γραφάκο με τον οποίο συζήτησαν τα προβλήματα στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων στη Ζάκυνθο, τη Λευκάδα και την Κέρκυρα, ενώ επίσης είχε συνάντηση και με τον Γ.Γ. Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, καθηγητή Κωνσταντίνο Αραβώση.

Συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας
Τρεις εβδομάδες πριν την ορκωμοσία συνεχίζονται επίσης οι επαφές και η επικοινωνία με όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους σε όλα τα νησιά. Η κα Κράτσα δηλώνει στην εφημερίδα μας: «Προσπαθούμε να δούμε πως είναι οργανωμένη διοικητικά η Περιφέρεια, που είναι επαρκώς στελεχωμένη και που υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό. Επίσης, θέλουμε να δούμε τα στοιχεία για την περιουσία της ΠΙΝ ανά νησί (κτήρια που ανήκουν στην Περιφέρεια) αν έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, αν υπάρχουν εκκρεμότητες για την υπαγωγή τους στο υποθηκοφυλακείο. Επίσης, θέλουμε να έχουμε εικόνα για τα ακίνητα των οποίων έχει παραχωρηθεί η χρήση».

Τα προβλήματα παράδοσης – παραλαβής
Η κα Κράτσα επισημαίνει ότι θα πρέπει να θεσμοθετηθεί μία διαδικασία παράδοσης – παραλαβής, διότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα μετά τις εκλογές γίνεται ένας αγώνας από την πλευρά των νεοεκλεγέντων, οι οποίοι προσπαθούν μόνοι τους να πάρουν την κατάλληλη ενημέρωση από τις υπηρεσίες της ΠΙΝ και τους αιρετούς για όλα τα θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους. «Με την εκλογή της νέας Περιφερειακής Αρχής, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία για να μπορέσει να διευκολυνθεί ο νέος Περιφερειάρχης και οι περιφερειακοί σύμβουλοι. Να υπάρχει πχ ένα γραφείο, ώστε να βρίσκονται κοντά στις υπηρεσίες, να συλλέγουν πληροφορίες και να ανταλλάζουν απόψεις. Με δικό μου αίτημα, μας δόθηκε από την Αντιπεριφερειάρχη Κέρκυρας ένα γραφείο στην έδρα της ΠΙΝ στο κεντρικό κτήριο που είναι οι υπηρεσίες. Ψάχνουμε μόνοι μας. Βέβαια, οι Αντιπεριφερειάρχες είναι πάντα πρόθυμοι να απαντήσουν στις πληροφορίες που ζητάμε, θα ήταν όμως προτιμότερο να υπάρχει μία συγκριμένη διαδικασία ενημέρωσης από τους αιρετούς και από τους διευθυντές των υπηρεσιών».

Η κατάργηση της απλής αναλογικής και η επιλογή των Αντιπεριφερειαρχών
Κλείνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι επόμενες σημαντικές κινήσεις που θα γίνουν από την Περιφερειακή Αρχή και θα αφορούν στον τρόπο με τον οποίο θα διοικηθεί η Περιφέρεια, αλλά και στα άτομα που θα επιλεγούν σε κάθε νησί για να παίξουν έναν βασικό ρόλο, όπως για παράδειγμα από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη, θα καθοριστούν σύμφωνα με όσα δήλωσε η κα Κράτσα μετά από τη νομοθετική παρέμβαση του ΥΠΕΣ που θα λύνει τα προβλήματα από την εφαρμογή της απλής αναλογικής.

Η νομοθετική παρέμβαση εστιάζεται στα παρακάτω σημεία:
• Θέσπιση δυνατότητας σύμπραξης δημοτικών παρατάξεων (στις οποίες συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά η παράταξη του Δημάρχου ή Περιφερειάρχη), οι οποίες λογίζονται ως ενιαία παράταξη για τη λειτουργία των οργάνων των ΟΤΑ, διατηρώντας ταυτόχρονα την αυτοτέλεια κάθε μιας από αυτές. Με τον τρόπο αυτό ενθαρρύνεται η συνεργασία τους κατά τρόπο αντίστοιχο με την Κοινοβουλευτική διαδικασία (σχηματισμός συμμαχικών κυβερνήσεων).
• Εξασφάλιση πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη στις επιτροπές (Οικονομική Επιτροπή και Επιτροπή Ποιότητας Ζωής στους Δήμους, Οικονομική Επιτροπή και λοιπές επιτροπές στις Περιφέρειες). Με τον τρόπο αυτό o Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης θα μπορούν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα για το οποίο εκλέχθηκαν από τους πολίτες, διατηρώντας όμως τον σημαντικό ρόλο του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου. Παράλληλα μεταφέρονται στις επιτροπές περιορισμένος αριθμός αρμοδιοτήτων του Δημοτικού Συμβουλίου.
• Εξασφάλιση πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη σε όλα τα νομικά πρόσωπα που έχει ο ΟΤΑ (ΝΠΔΔ, Δημοτικά Ιδρύματα, ΝΠΙΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, ΔΕΥΑ) ώστε υπάρχει πλήρης ευθυγράμμιση της πολιτικής του Δημάρχου με τα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ.
• Προσαρμογή του τρόπου ψήφισης του Προϋπολογισμού των ΟΤΑ (καθώς και του Τεχνικού Προγράμματος, του Επιχειρησιακού Προγράμματος και της ψήφισης τελών) και εισαγωγή νέας διαδικασίας η οποία δίνει στις υπόλοιπες παρατάξεις (πλην Δημάρχου / Περιφερειάρχη) τη δυνατότητα διαφωνίας επί τεκμηριωμένης αντιπρότασης. Σε περίπτωση μη αποδοχής αντιπρότασης με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Συμβουλίου ισχύει η πρόταση / εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής.
• Μειώνεται η θητεία των αντιπεριφερειαρχών και των αντιδημάρχων σε 1 έτος, ενώ δίνεται η δυνατότητα αιτιολογημένης αντικατάστασής τους μετά τη πάροδο 6 μηνών.
• Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, κάθε περιφέρεια προσλαμβάνει έναν εξειδικευμένο ειδικό σύμβουλο για θέματα πολιτικής προστασίας, ο οποίος θα είναι σε διαρκή συνεργασία όλο το έτος με την κεντρική κρατική δομή.

Πηγή: imerazante.gr