Επειδή πολλοί συμπολίτες μας ρωτούν για τα χαρακτηριστικά του νέου δρόμου Αργοστόλι-Πόρος, αυτές είναι ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε:

Το έργο χαρακτηρίζεται πλέον εθνικό και το αναλαμβάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με προϋπολογισμό 55 εκ. ευρώ.

Επιλέγουμε μια λύση εφικτή και ρεαλιστική. Η χάραξη παραμένει κατά κύριο λόγο η ίδια. Αυτή η λύση επελέγη γιατί νέες χαράξεις παράκαμψης οικισμών θα απαιτούσαν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις που θα καθυστερούσαν πολύ την έναρξη του έργου.

Με κάποιες τοπικές βελτιώσεις στον υπάρχοντα δρόμο η απόσταση θα μειωθεί στα 37 χιλιόμετρα. Για παράδειγμα θα παρακαμφθεί η μεγάλη στροφή ανάμεσα στα Τζαννάτα και τη Ρίζα.

Τι καινούργιο θα φέρει στην καθημερινότητά μας ο νέος δρόμος; Το βασικότερο είναι οτι στα περισσότερα τμήματα εκτός οικισμών, ο δρόμος θα αποκτήσει τρίιχνη διατομή.  Δηλαδή 2+1 λωρίδες κυκλοφορίας (εναλλάξ)ανά κατεύθυνση.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα μπορούν να γίνονται με ασφάλεια οι προσπεράσεις, ενώ το ταξίδι θα γίνει πιο άνετο και πιο γρήγορο.

Συνολικά 8 τμήματα 2+1 λωρίδων κυκλοφορίας θα καλύπτουν απόσταση 15 χιλιομέτρων. Συγκεκριμένα τα τμήματα:

  • Περατάτα-Καρούζα
  • Μουσάτα-Βλαχάτα
  • Βλαχάτα-Σιμωτάτα
  • Σιμωτάτα-Πλατειές
  • Ατσουπάδες-Μαρκόπουλο
  • Μαρκόπουλο-Κρεμμύδι
  • Το δεύτερο μισό της διαδρομής Πάστρα-Αγία Ειρήνη
  • Αγία Ειρήνη-Τζαννάτα

Μικρότερα τμήματα της διαδρομής εκτός οικισμών που δεν υπάρχει δυνατότητα να διαπλατυνθούν, θα παραμείνουν με χάραξη 1+1 λωρίδων κυκλοφορίας, όπως σήμερα, αλλά με βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και της ασφάλειάς τους.

Εντός των οικισμών θα γίνουν μικρότερες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και ασφάλειας των πεζών.

Από εκεί και πέρα θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην ανθεκτικότητα των υποδομών και των υλικών απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα, με κύρια την ανάγκη ανακατασκευής γεφυρών και οχετών. Για την οδική ασφάλεια θα γίνει επίστρωση με νέο αντιολισθητικό τάπητα και ειδική διαγράμμιση για την τρίιχνη διατομή.

Επίσης, με εξαίρεση το κατασκευασμένο τμήμα του δρόμου στην Κρανιά, θα διαμορφωθούν 9 ισόπεδοι κόμβοι (Τρωϊανάτων, Μεταξάτων, Καραβάδου, Λουρδάτων, Σκάλας, Αργινίων, Καπανδριτίου, Καμπιτσάτων, Σάμης)

Με τα έργα, που στόχος είναι να ξεκινήσουν το 2023, η συνολική διαδρομή θα μειωθεί έως 15 λεπτά, η ασφάλεια θα αναβαθμιστεί και η διαδρομή θα πάψει να είναι μια ταλαιπωρία, ιδιαίτερα για όσους οδηγούς ακολουθούν με χαμηλή ταχύτητα και για πολλά χιλιόμετρα σειρές βαρέων οχημάτων από τα F/B τους θερινούς μήνες.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτελεί μια σειρά από μεγάλα οδικά έργα που κατασκευάζονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα, όπως είναι η αναβάθμιση της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, την εξέλιξη της οποίας παρακολουθούν πολλοί συμπατριώτες μας στα ταξίδια τους.

Προηγούμενο άρθροΥφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης: “Οι κάτοικοι της Κεφαλονιάς θα έχουν στη διάθεσή τους ένα διαφορετικό, ελκυστικό λιμάνι στο τέλος του 2023”
Επόμενο άρθροΤον έπνιξαν τα χρέη! Ξανά σε πλειστηριασμό η βίλα πασίγνωστου ποδοσφαιριστή