Πόλεμος στις ΗΠΑ για το 5G: Οι αεροπορικές εταιρείες μιλούν για κίνδυνο και χάος και ζητούν από την κυβέρνηση παρέμβαση

Για καταστροφική κρίση στον κλάδο των μεταφορών προειδοποιούν επικεφαλής των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ ενόψει της επικείμενης περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου 5G στη χώρα. Μάλιστα οι ίδιοι κάλεσαν την κυβέρνηση να παρέμβει ώστε να αποφευχθεί το «χάος» για τους επιβάτες και οι «ανυπολόγιστες» διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού.

«Η βλάβη που θα προκύψει είναι σημαντικά χειρότερη από ό,τι αρχικά περιμέναμε», προειδοποίησε η εμπορική ένωση Airlines for America, επισημαίνοντας ότι είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο οι νέες υπηρεσίες 5G να επηρεάζουν τον ευαίσθητο εξοπλισμό που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη για την απογείωση και την προσγείωση.

Μία επιστολή που δημοσίευσε το πρακτορείο Reuters και η οποία υπογράφηκε από τους μεγαλύτερους αμερικανικούς αερομεταφορείς (American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines και άλλες εταιρείες), καθώς και από τις UPS και FedEx, η κυβέρνηση Μπάιντεν καλείται να εμποδίσει την ανάπτυξη του δικτύου 5G σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των δύο μιλίων από διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης αεροδρομίων, τους οποίους η Ομοσπονδιακή Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει χαρακτηρίσει ως επιρρεπείς σε διαταραχές.

«Αν δεν επιτραπεί η πτήση στους μεγάλους κόμβους μας, η συντριπτική πλειονότητα του επιβατικού και ναυτιλιακού κοινού θα μείνει ουσιαστικά καθηλωμένη», αναγράφεται στην επιστολή η οποία στέλθηκε σε ανώτατους αξιωματούχος αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων ο Μπράιαν Ντιζ, διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου, και ο Πιτ Μπάτιγκιγκ, υπουργός Μεταφορών.

Η United Airlines δήλωσε ότι το σχέδιο της Ουάσινγκτον για την ανάπτυξη του 5G θα έχει «καταστροφικό αντίκτυπο», επηρεάζοντας τους περίπου 1,25 εκατ. επιβάτες της και περίπου 15.000 πτήσεις ετησίως, ενώ θα διαταράξει μια ήδη εύθραυστη αλυσίδα εφοδιασμού.

«Οι κυβερνήσεις άλλων χωρών έχουν σχεδιάσει με επιτυχία πολιτικές που διασφαλίζουν την ασφαλή ανάπτυξη της τεχνολογίας 5G και απλά ζητάμε από την κυβέρνηση των ΗΠΑ να κάνει το ίδιο», ανέφερε η United σε ανακοίνωσή της. «Παρακαλούμε την κυβέρνηση Μπάιντεν να ενεργήσει γρήγορα και να εφαρμόσει εδώ τις ίδιες λύσεις κοινής λογικής που έχουν σαφώς λειτουργήσει τόσο καλά σε όλο τον κόσμο». προσθέτει.

Σύμφωνα με την FAA, οι νέες υπηρεσίες 5G που σχεδιάζονται στις ΗΠΑ διαφέρουν από αυτές που έχουν αναπτυχθεί μέχρι στιγμής καθώς περιλαμβάνουν λειτουργία σε συχνότητες κοντά σε αυτές που χρησιμοποιούνται από τον εξοπλισμό των αεροσκαφών και σε υψηλότερα επίπεδα ισχύος.

Ο Λευκός Οίκος και το υπουργείο Μεταφορών δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό, ενώ εκπρόσωπος της Airlines for America αρνήθηκε να σχολιάσει, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Οι εταιρείες επικοινωνιών

Σημειώνεται ότι οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών στις ΗΠΑ, η AT&T και η Verizon σχεδίαζαν να εγκαινιάσουν τις νέες υπηρεσίες 5G στις 5 Δεκεμβρίου, αλλά καθυστέρησαν την έναρξη κατά ένα μήνα για να δοθεί χρόνος για ελέγχους ασφαλείας. Οι δύο τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι αρχικά απέρριψαν νέος αίτημα των ρυθμιστικών αρχών να καθυστερήσουν την έναρξη λειτουργίας τους για ακόμα δύο εβδομάδες, μέχρι τις 19 Ιανουαρίου, αλλά στη συνέχεια συμφώνησαν να το πράξουν.

Γιατί ανησυχούν οι εταιρείες

Οι σχεδιαζόμενες υπηρεσίες 5G χρησιμοποιούν συχνότητες στο φάσμα της ζώνης C, οι οποίες μπορεί να είναι κοντά σε αυτές που χρησιμοποιούνται από τα αλτίμετρα που μετρούν το ύψος ενός αεροσκάφους από το έδαφος και τροφοδοτούν με πληροφορίες τα όργανα πλοήγησης και άλλα συστήματα ασφαλείας επί του σκάφους.

Η FAA έχει προγραμματίσει ζώνες απομόνωσης γύρω από 50 αεροδρόμια που διαθέτουν ασύρματους πομπούς κοντά σε διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, μεταξύ άλλων στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Σικάγο. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι αυτό δεν είναι αρκετό για να αποτραπούν οι όποιες διαταραχές.

Τα 11 στελέχη που υπέγραψαν την επιστολή της Δευτέρας δήλωσαν ότι η τελευταία δήλωση της FAA για το θέμα υποβάθμισε την απειλή διαταραχών και ότι η συνέχιση των περιορισμών πτήσεων σε αυτά τα 50 αεροδρόμια θα μπορούσε να αφήσει «τεράστια τμήματα του στόλου που λειτουργεί» καθηλωμένα στο έδαφος επ’ αόριστον.

Πηγή: ethnos.gr