Πώς θα λειτουργούν τα νηπιαγωγεία από τον Σεπτέμβριο – Όλα τα δεδομένα

Το υπουργείο Παιδείας με σχετική εγκύκλιο καθορίζει την αναλυτική λειτουργία των νηπιαγωγείων της χώρας. Παρουσιάζονται τα δεδομένα που χρειάζονται να γνωρίζουν εκπαιδευτικοί και γονείς.

Στην απόφαση περιλαμβάνονται οι εξής ενότητες:

Τα ωρολόγια προγράμματα των νηπιαγωγείων, η κατανομή τμημάτων, η ενημέρωση πληροφοριακού συστήματος myschool, το ωράριο εκπαιδευτικών, οι αντισταθμιστικοί -υποστηρικτικοί θεσμοί, οι επιμορφωτικές δράσεις, τα θέματα υγιεινής και κτιριακών υποδομών του σχολείου, τα παραρτήματα νηπιαγωγείων, ο προγραμματισμός λειτουργίας προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος με τις προϋποθέσεις λειτουργίας. 

Ολόκληρη τη σχετική απόφαση του υπουργείου Παιδείας μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.

Διαβάστε αναλυτικά.

Τα Ωρολόγια Προγράμματα των Νηπιαγωγείων

α) Τα Ωρολόγια Προγράμματα των νηπιαγωγείων συντάσσονται με βάση το κεφ. Β, του άρθρου 11, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α. Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, το ημερήσιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τους/τις Νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία με τον/την οικείο/α Προϊστάμενο/νη Εκπαιδευτικών Θεμάτων κεφ. Β, παρ. 3, του άρθρου 11, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α.

β) Τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία ακολουθούν το εκάστοτε ισχύον αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των αντίστοιχων τύπων δημόσιων σχολείων (αρ. 4, παρ.1, του Νόμου 682/1977- ΦΕΚ 244Α). Παρέκκλιση από τα ανωτέρω επιτρέπεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2, του άρθρου 4, του Ν. 682/1977, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του αρθρ. 28 του ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159Α) και συμπληρώθηκε με το άρθρ. 56 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ 74Α).

Κατανομή τμημάτων

Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 40 ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α)και παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111) τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα είναι:

  • α) δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες για τα διθέσια και άνω νηπιαγωγεία και
  • β) πέντε (5) μαθητές/τριες σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση μαθητών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων.
  • Ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 6, παρ. 2, (ΠΔ79/2017 ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111) καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25).
  • Επισημαίνεται ότι εάν ο αριθμός αιτήσεων νηπίων/προνηπίων για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 6 παρ. 4δ του Π.Δ.79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε την παρ. 2, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111).
  • Συγκεκριμένα: «δ) Στην περίπτωση κατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»
  • Ειδικότερα, για το τρέχον σχολικό έτος και σύμφωνα με την υπ. αρ. 66315/Δ1/1-06-2020 σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, η ημερομηνία ολοκλήρωσης της ως άνω διαδικασίας είναι η Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020. β) Για την κατανομή των μαθητών στα τμήματα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος, θα πρέπει
    να ληφθούν υπόψη κριτήρια όπως η ηλικία (νήπια -προνήπια) και οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες
    των μαθητών, με στόχο να υπάρξει μια ισόρροπη και ισάριθμη κατανομή των μαθητών στα τμήματα.
  • γ) Επισημαίνεται ότι μέχρι την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020 πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός μαθητών στα τμήματα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος και στα τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα νηπιαγωγεία και να σταλεί στην οικεία ΔΙΠΕ.
  • δ) Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, ο αριθμός νηπίων είναι ο αναγραφόμενος στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας αυτών, σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παρ. 1, του άρθρου 50 του ν.
    4692/2020 (Α΄111).
  • Στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας του νηπιαγωγείου συμπεριλαμβάνεται η προσαύξηση του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του Ν. 682/1977(ΦΕΚ 244Α).
  • Για τον ελάχιστο αριθμό εγγραφέντων νηπίων στα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία ισχύει η με αριθμ. πρωτ. 11761/Δ1/15-7-2016 εγκύκλιος του ΥΠAIΘ προς όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Ενημέρωση πληροφοριακού συστήματος myschool

α) Τα αναλυτικά στοιχεία εγγραφών των νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2020-2021 καταχωρίζονται με ευθύνη των Προϊσταμένων τους, στο Βιβλίο Μητρώου και στα σχετικά πεδία του Πληροφοριακού Συστήματος myschool μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2020-2021 σε αυτό.

β) Από το σχολικό έτος 2020-2021 και έως το σχολικό έτος 2029-2030, ο αριθμός Βιβλίου Μητρώου μαθητών, Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, θα είναι ο αριθμός 2020, ο οποίος θα παραμείνει ο ίδιος καθ’ όλη τη δεκαετία. Οι ανωτέρω αριθμοί θα δίδονται αυτόματα από το πληροφοριακό σύστημα myschool.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την παρ. 1α του κεφ. Α του άρθρου 20 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), το ισχύον βιβλίο Μητρώου Μαθητών θα κλείσει με τη λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους 2019- 2020. Από το σχολικό έτος 2019-2020 και εξής το Βιβλίο Μητρώου Μαθητών κλείνει κάθε δεκαετία.

γ) Επισημαίνεται ότι στα νηπιαγωγεία, με ευθύνη των Προϊσταμένων τους, στο πεδίο του πληροφοριακού συστήματος myschool θα πρέπει να αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα η ονομασία/επωνυμία του σχολείου χωρίς τους προσδιορισμούς «κλασικό» και «ολοήμερο» (πχ 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ).

δ) Επειδή έχουν διαπιστωθεί λάθη στην αποτύπωση της γεωγραφικής θέσης των σχολικών μονάδων, θα πρέπει οι Προϊστάμενοι/ες των νηπιαγωγείων να επικαιροποιήσουν τις συντεταγμένες της γεωγραφικής θέσης του σχολείου στο πεδίο του πληροφοριακού συστήματος myschool έως 19 Ιουνίου
2020.

ε) Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 7 του 3848/2010 (ΦΕΚ 71Α) και τη με αριθμ. 149084 /ΓΔ4/8-9-2017 εγκύκλιο με θέμα «Καταχώριση στοιχείων στα Πληροφοριακά Συστήματα myschool και Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.)», προκειμένου να αποτυπώνεται η λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας, είναι αναγκαία η καταχώριση στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool, οπωσδήποτε σε καθημερινή βάση όταν υφίστανται μεταβολές, κάθε στοιχείου μεταβολής (μαθητικού δυναμικού ή εκπαιδευτικού προσωπικού).

στ) Οι Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων καλούνται να επικαιροποιήσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool, τα στοιχεία που αφορούν στο Δήμο στον οποίο ανήκει η σχολική μονάδα, στις περιπτώσεις όπου έλαβε χώρα κατάτμησή του.

ζ) Σύμφωνα με τις 132524/Δ1/25-10-2012, 171490/Δ2/12-11-2013 «η επικαιροποίηση της καταχώρισης των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται την 1η και 15η κάθε μήνα. Στην περίπτωση που κανένα στοιχείο δεν έχει διαφοροποιηθεί στις συγκεκριμένες ημερομηνίες, τότε και πάλι ο Προϊστάμενος/η επικαιροποιεί τα ήδη καταχωρημένα δεδομένα. Η επικαιροποίηση αυτή πραγματοποιείται μέσω της επιλογής «επιβεβαίωση δεδομένων».

Ωράριο Εκπαιδευτικών

Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών καθορίζεται με την με αριθ. 127187/Ε1/19-08-2016 (ΦΕΚ 2524Β) Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία».  Επισημαίνεται ότι οι Προϊστάμενοι/ες των νηπιαγωγείων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να
καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο. Ως προς το εργασιακό ωράριο, σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/1985 (ΦΕΚ 167Α), άρθρο 13, παρ. 8, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5Α), σύμφωνα με την οποία ο/η εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των (6) έξι ωρών την ημέρα ή τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα.

Αντισταθμιστικοί – Υποστηρικτικοί Θεσμοί

Για τη φοίτηση και υποστήριξη των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και για θέματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης των Νηπιαγωγείων, ισχύουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 όπως ισχύει, του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199Α) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», στην Υ.Α. 27922/Γ6/8-3-2007 (ΦΕΚ 449Β) «Καθορισμός των ιδιαιτέρων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού, που υπηρετεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και στα τμήματα ένταξης», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την ΥΑ 48275/Δ3/28-3-2019(ΦΕΚ 1088Β) και την διόρθωση σφάλματος (ΦΕΚ 1388Β) «Τροποποίηση της 27922/Γ6/8-3-2007 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 449Β»), στην Υ.Α. 17812/Γ6/12-2-2014 (ΦΕΚ 315Β) «Νόμιμη σύσταση των ΕΔΕΑΥ και καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων των μελών και συντονιστών αυτών», στην παρ. 5 του άρθρου 82 του Ν.4368/2016 (ΦΕΚ 21Α) «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 11 του Ν.4452/2017(ΦΕΚ 17Α) «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις» στην ΥΑ 172877/Δ3/17-10-2016 «Καθορισμός διαδικασίας σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων συνεκπαίδευσης» (ΦΕΚ 3561Β), όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α 10537/Δ3/14-02-2019 (ΦΕΚ 431Β).

Στις περιπτώσεις της παρ. 10 του άρθρου 12 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) ανήκουν και αυτές των μαθητών/τριών των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες αιτούνται πρόωρη αποχώρηση ή καθυστερημένη προσέλευση στο πρόγραμμα του σχολείου για λόγους ιατρικής υποστήριξης ή θεραπευτικής παρέμβασης, κατόπιν βεβαίωσης από δημόσιο φορέα, από την οποία προκύπτει η ανάγκη της ανωτέρω απουσίας και ο ακριβής χρόνος αυτής. Επισημαίνεται, ότι τόσο ο φορέας που εκδίδει την
βεβαίωση, όσο και ο φορέας υλοποίησης της θεραπευτικής παρέμβασης ή ιατρικής υποστήριξης πρέπει να είναι δημόσιοι φορείς.

 Επιμορφωτικές δράσεις

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε. οργανώνουν και υλοποιούν επιμορφωτικές συναντήσεις (παιδαγωγικές συσκέψεις, ημερίδες και σεμινάρια) των εκπαιδευτικών των σχολείων της Περιφέρειάς τους, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 17 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α).

 Θέματα υγιεινής και κτιριακών υποδομών του σχολείου

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα Στελέχη Εκπαίδευσης οφείλουν να συνεργάζονται με τους αρμόδιους φορείς (Τοπική Αυτοδιοίκηση κτλ.), ώστε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να έχουν διασφαλιστεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Πριν την ολοκλήρωση του διδακτικού έτους σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων καταγράφονται τα προβλήματα που αφορούν στην υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας και διαβιβάζονται στην αρμόδια υπηρεσία του οικείου Δήμου και στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να έχουν διασφαλιστεί οι κατάλληλες συνθήκες λειτουργίας των νηπιαγωγείων (κτιριακές υποδομές, ασφάλεια, αισθητική και υγιεινή
χώρων, εξοπλισμός). 

Παραρτήματα Νηπιαγωγείων

Για τη λειτουργία παραρτημάτων νηπιαγωγείων ισχύουν όσα ορίζονται στο άρθρο 73, του Ν. 3518/2006 (ΦΕΚ 272Α), σύμφωνα με το οποίο «Στο τέλος της παρ. 6, του άρθρου 3, του ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167Α) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: Σε περιοχές που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης νηπιαγωγείου μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, να λειτουργήσει παράρτημα του πλησιέστερου προς αυτό νηπιαγωγείου».

Για την καλύτερη οργάνωση και προγραμματισμό, εισηγήσεις από τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων
Εκπαίδευσης θα γίνονται δεκτές μέχρι 30 Ιουνίου του τρέχοντος σχολικού έτους.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση της σχετικής απόφασης είναι:

• Σχετική Πράξη του οικείου ΠΥΣΠΕ.
• Γνωμοδότηση Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την ανάληψη του κόστους λειτουργίας του παραρτήματος από τον οικείο Δήμο σε ό,τι τον αφορά (λειτουργικές δαπάνες καθώς και δαπάνες συντήρησης).
• Αιτιολογημένη Εισήγηση Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (από την οποία εκτός των άλλων, θα προκύπτει ότι η λειτουργία του παραρτήματος δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό πχ με πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτή).
• Αιτιολογημένη Εισήγηση Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Προγραμματισμός λειτουργίας Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος – Προϋποθέσεις λειτουργίας

Σύμφωνα με το άρθρο 11 κεφ. Β, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α) σε όλα τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:

i. Στα 1/θέσια νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 5 φοιτώντες μαθητές (νήπια/προνήπια).

ii. Στα 2/θέσια νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 10 φοιτώντες μαθητές (νήπια/προνήπια).

iii. Στα 3/θέσια και άνω νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία Ολοήμερου Προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές (νήπια/προνήπια). Όταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος, με απόφαση του/της Διευθυντή /ντριας Εκπαίδευσης.

iv. Επισημαίνεται ότι ο ελάχιστος αριθμός 5 δεν αφορά τα 1/θέσια συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία. Τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία συγκροτούν κοινά τμήματα προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος.

v. Στα νηπιαγωγεία, όπου διαπιστώνεται η ανάγκη πρόωρης προσέλευσης νηπίων/προνηπίων, δύναται να συγκροτείται τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45-8:30). Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος είναι τα 5 νήπια/προνήπια. Τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία συγκροτούν κοινά τμήματα πρόωρης υποδοχής.

vi. Εφόσον επιλεγεί από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, το ωράριο λειτουργίας και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης τηρούνται καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της συμμετοχής σε αυτό και δεν επιτρέπεται πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια συμπληρώσει περισσότερες από 15 απουσίες στο ολοήμερο πρόγραμμα σε έναν μήνα, οι οποίες δεν
δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, η φοίτησή του στο ολοήμερο πρόγραμμα διακόπτεται.

vii. Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του Προϊσταμένου/μένης της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση Π.Ε. αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, η οποία κοινοποιείται
και στον/στην οικείο/α Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου.

viii. Με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021, ο Σύλλογος Διδασκόντων του νηπιαγωγείου αποφασίζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της 1ης διδακτικής ώρας του ολοήμερου προγράμματος (προετοιμασία γεύματος/γεύμα) των μαθητών/τριών του Ολοήμερου προγράμματος. Το σχολικό συμβούλιο δύναται να εισηγείται προς τον σύλλογο διδασκόντων το πλαίσιο υλικοτεχνικής οργάνωσης της διαδικασίας του γεύματος. Η συγκεκριμένη διδακτική ώρα μπορεί αφενός να βοηθήσει στην ανάπτυξη υγιών διατροφικών συνηθειών απαραίτητων για την ατομική ανάπτυξη και υγεία των  παιδιών και αφετέρου να συμβάλλει θετικά στην ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών και των μαθητριών. Ιδιαίτερα ζητήματα που αφορούν στην υλοποίηση της δραστηριότητας, αντιμετωπίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων εντός του πλαισίου που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις.

Πηγή: aftodioikisi.gr