Σύγκρουση κρουαζιερόπλοιου με πλοίο του ΠΝ της Βενεζουέλας

Το περίεργο είναι πως το κρουαζιερόπλοιο Resolute δεν σταμάτησε για να βοηθήσει στη διάσωση του πλοίου ή την περισυλλογή του πληρώματος

Ένα περίεργο ναυτικό ατύχημα έλαβε χώρα το βράδυ της Δευτέρας, 31ης Μαρτίου στις 00:45 όταν το κρουαζιερόπλοιο RCGS Resolute εμβόλισε το περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης του Βολιβαριανού πολεμικού ναυτικού της Βενεζουέλας, ANBV Naiguatá (GC-23), βορειοδυτικά της νήσου Tortuga. Από τη σύγκρουση προκλήθηκε σημαντικό ρήγμα στα ύφαλα του περιπολικού πλοίου των 1,720 τόνων με αποτέλεσμα τη βύθισή του.

Το περίεργο είναι πως το κρουαζιερόπλοιο Resolute δεν σταμάτησε για να βοηθήσει στη διάσωση του πλοίου ή την περισυλλογή του πληρώματος, ως όφειλε αλλά συνέχισε την πορεία του προς το λιμάνι του Curaçao. Και τα 44 μέλη του πληρώματος του Naiguatá διασώθηκαν και είναι ασφαλή στο σταθμό ακτοφυλακής της Guaira.

Σύγκρουση κρουαζιερόπλοιου με πλοίο του ΠΝ της Βενεζουέλας (1)
το κρουαζιερόπλοιο Resolute

To περιπολικό ή “πλοίο παράκτιας περιπολίας”, όπως αποκαλείται το ANBV Naiguatá (GC-23) ήταν ένα από τα τέσσερα περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης της κλάσης Guaiquerí του βολιβαριανού ναυτικού της Βενεζουέλας (τμήμα ακτοφυλακής) και είχε ναυπηγηθεί σχετικά πρόσφατα, το 2011, στα ισπανικά ναυπηγεία Navantia. Επρόκειτο για ένα σύγχρονο πλοίο, ικανό για αποστολές αστυνόμευσης, προστασίας ζώνης αλιευμάτων, έρευνας και διάσωσης και αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης. Είχε οπλισμό ένα πυροβόλο Oto Melara των 76mm, δύο πυροβόλα των 20mm και πολυβόλα ενώ διέθετε ταχύπλοες λέμβους RHIB και ελικοδρόμιο για τη φιλοξενία ενός μέσου ελικοπτέρου.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Αμύνης της Βενεζουέλας για το περιστατικό

Σύγκρουση κρουαζιερόπλοιου με πλοίο του ΠΝ της Βενεζουέλας (2)

Το κρουαζιερόπλοιο RCGS Resolute έχει μια πιο “ύποπτη” ιστορία, καθώς άλλαξε πολλά χέρια τα τελευταία χρόνια. Αρχικά σχεδιασμένο για αρκτικές κρουαζιέρες, παραλαμβάνοντας επιβάτες και δίνοντάς τους την εμπειρία πλεύσης στα παγωμένα νερά των πόλων, βίωσε ένα παράξενο περιστατικό. Τον Οκτώβριο του 2019 παρέλαβε επιβάτες για μια κρουαζιέρα στα νησιά Φώκλαντ, τη νήσο Γεωργία και Ανταρκτική αλλά αφού καθυστέρησε λόγω ενός ιατρικού περιστατικού, έπλευσε προς το Μπουένος Άιρες για να παραλάβει τους επιβάτες του, που είχαν στο μεταξύ φτάσει εκεί με ναυλωμένη πτήση. Καθώς έδεσε στο λιμάνι Puerto Madryn για ανεφοδιασμό με καύσιμα, η εταιρία του One Ocean Expeditions δεν είχε πίστωση για να πληρώσει τα καύσιμα με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί από τις αργεντινές αρχές και οι επιβάτες του να αποβιβαστούν χωρίς να αποζημιωθούν. Τα ίχνη του χάνονται κάπου εκεί με το πλοίο να παραμένει στο Μπουένος Άιρες.

Πώς το κρουαζιερόπλοιο απέπλευσε μέσα στα μεσάνυχτα της Δευτέρας, υπό ποιές συνθήκες συγκρούστηκε με το περιπολικό και γιατί κανένα από τα δύο πλοία δεν κατόρθωσε να αποφύγει τη σύγκρουση παραμένουν μυστήρια. Μυστήριο είναι γιατί το κρουζιερόπλοιο των 8,400 τόνων απέφυγε την ευθύνη της διάσωσης ναυαγών του βυθιζόμενου πολεμικού. Ωστόσο, ούτε το ναυτικό της Βενεζουέλας είναι ιδιαίτερα άσπιλο, αφού το 2012 το PC 22 Warao της κλάσης Guaiquerí συγκρούστηκε με κοραλλιογενή ύφαλο έξω από το λιμάνι Fortaleza μετά από ναυτικές ασκήσεις με αποτέλεσμα να παραμείνει εκτός ενεργείας για χρόνια.

Πηγή: arxipelagos.gr