ΣΥΡΙΖΑ: Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε κύριε Καππάτε

Πιστός στο δόγμα της κυβέρνησης του να αποποιείται τις όποιες ευθύνες και να τα ρίχνει όλα στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καππάτος συνεχίζει   την παραπληροφόρηση,  αυτήν την φορά σχετικά με το οδικό έργο  της Πατρών – Πύργου.

Κάθε φορά που στριμώχνεται η κυβέρνηση του ξεθάβει, το Μάτι, τις Πρέσπες και τον Καλογρίτσα προκειμένου να αποπροσανατολίσει τον λαό από τις επιπτώσεις της πολιτικής της και τις ευθύνες της προς τους πολίτες.

Στο δια ταύτα τώρα, κι επειδή η μνήμη μας είναι πολύ δυνατή να θυμίσουμε στον βουλευτή ότι  το 2015 το έργο δεν είχε διασφαλιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι θα γίνει σαν αυτοκινητόδρομος, δεν είχε γίνει μελέτη κόστους- οφέλους και δεν είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, γιατί πολύ απλά  δεν είχε καν έγκριση για να είναι αυτοκινητόδρομος…

Να θυμίσουμε ότι το τμήμα Πάτρα- Πύργος ήταν τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού και το 2013 με συγκυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου κατόπιν αιτήσεων των εργολάβων, το έργο από Πάτρα έως Τσακώνα απεντάχθηκε από το συνολικό έργο, γιατί πιθανώς δεν μπορούσαν να το κατασκευάσουν με αυτά τα χρήματα οι εργολάβοι και στην συνέχεια ανακοίνωσαν ένα διαγωνισμό το 2014 χωρίς εξασφαλισμένους ευρωπαϊκούς πόρους και χωρίς να υπάρχει έγκριση από την Ε.Ε. για την κατασκευή του και με λανθασμένες μελέτες.

Αυτά  κλήθηκε να  διαχειριστεί ο ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά την Πατρών- Πύργου, την ίδια ώρα που εσείς κ.Καππάτε κι οι όμοιοι σας φωνάζατε ΄΄κράτα γερά Γερούν΄΄ στους εκπροσώπους της Τρόικας ώστε να στραγγαλίσουν οικονομικά την χώρα και μαζί τις όποιες αναπτυξιακές δυνατότητες της.

Στη συνέχεια, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015 ξεκίνησε ένα νέο κύκλο διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση, που είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει ο πολύπαθος αυτοκινητόδρομος το 2019, με τους εργολάβους να εγκαθίστανται στα πέντε τμήματα και να ξεκινούν εργασίες, οι οποίες σταμάτησαν λίγους μήνες αργότερα, με εντολή του υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή. Τότε μάλιστα ο δρόμος ήταν χωρίς διόδια, ενώ τώρα οι χρήστες θα κληθούν να πληρώσουν περίπου 5 ευρώ για τα 75 χιλιόμετρα, πέρα όλων των άλλων.

Η κυβέρνηση σας κ. Καππάτε  ήθελε προφανώς να ακυρώσει τις εργολαβίες, που έπραξε τον Μάρτιο του 2020 και να το δώσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, οι εργολάβοι της οποίας είχαν ζητήσει το 2013 να απενταχθεί το έργο και  το 2020 το ήθελαν πάλι, προφανώς για δικούς τους λόγους.

Πριν προβείτε σε βαρύγδουπες δηλώσεις  κ. Καππάτε καλό θα ήταν να ενημερωθείτε πρώτα ότι δεν υπήρξε ποτέ κατάτμηση του έργου,  αλλά οκτώ διακριτές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για συγκεκριμένους λόγους με κυριότερο ότι έπρεπε να ανέβει ο ανταγωνισμός. Εάν υπήρχε ένας διαγωνισμός τότε, μόνο με τις μεγάλες εταιρείες, το ποσοστό έκπτωσης που θα έπαιρνε το δημόσιο θα ήταν πολύ μικρότερο. Αυτό σημαίνει ότι το έργο δεν θα είχε καμία τύχη για να πάρει έγκριση ως αυτοκινητόδρομος και μάλιστα εκείνη την εποχή  μέσα στα σκληρά δημοσιονομικά πλαίσια των μνημονίων που μας κληροδοτήσατε ως προίκα.

Αναφορικά με την υποτιθέμενη εύνοια που  δείξαμε προς τον Καλογρίτσα,  εάν ίσχυε κάτι τέτοιο γιατί  δεν πήγατε τότε  στον εισαγγελέα? Επειδή ξέρετε πολύ καλά ότι οι διαγωνισμοί αυτοί έχουν ελεγχθεί από ότι υπάρχει και δεν υπάρχει,  σε επίπεδο χώρας και Ευρώπης και παράλληλα ο συγκεκριμένος ανάδοχος απ’ ότι είδατε, είχε τόσο μεγάλη «στήριξη» από εμάς που τελικά δεν πήρε ούτε ένα έργο. Αντιθέτως, εσείς τον βάλατε μπροστάρη στην παραπομπή Ν. Παπά στο ειδικό δικαστήριο, οπότε μάλλον την δική σας υποστήριξη και συνεργασία έχει κ. Καππάτε.

Επί της ουσίας,  δίνετε τώρα το έργο με απευθείας ανάθεση, 120 εκατ. καπέλο σε σχέση με το δικό μας διαγωνισμό και τριετή παράταση παραχώρησης των διοδίων της Κορίνθου-Πατρών με κόστος 120 εκατ. ευρώ το χρόνο για τους πολίτες.

Κύριε Καππάτε, έχετε σοβαρούς λόγους να θέλετε να βγείτε από την αφάνεια  σας, θριαμβολογώντας για την Πατρών-Πύργου και διαστρεβλώνοντας την αλήθεια αλλά υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας, όπως για παράδειγμα η κατάρρευση του νομαρχιακού νοσοκομείου και των δομών υγείας, από τα οποία είστε κυριολεκτικά ανύπαρκτος κι απών, όπως υποστηρίζουν ακόμα κι οι πρώην ψηφοφόροι κι υποστηρικτές σας.

Αφήστε να ολοκληρωθεί πρώτα το έργο, πράγμα που φαίνεται αμφίβολο αφού η αιματηρή καθυστέρηση προκειμένου να ωφεληθούν συγκεκριμένα εργολαβικά συμφέροντα μπορεί να το τινάξει  στον αέρα και  στήνετε φιέστες μετά…

Αργοστόλι 12 Απριλίου 2022

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ