Το ΚΚΕ φέρνει στη βουλή το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πάτρα -Σάμη-Ιθάκη

Η εταιρεία «Levante Ferries» που έχει αναλάβει την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών Κεφαλονιάς- Ιθάκης και Ζακύνθου από τις 6/4/2020, προέβη σε αναστολή σημαντικού αριθμού δρομολογίων από και προς τα τρία νησιά. Επικαλούμενη τα νέα «…δεδομένα των συνθηκών της πανδημίας…», κατάργησε ουσιαστικά το δικαίωμα της σύγχρονης και απρόσκοπτης ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών και μάλιστα εν μέσω της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, ανέστειλε εντελώς το δρομολόγιο Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα και αντίστροφα, που πραγματοποιούσε το πλοίο «Ανδρέας Κάλβος» (το έθεσε σε ακινησία), τη στιγμή μάλιστα που αυτή η συγκεκριμένη γραμμή βρίσκεται σε καθεστώς επιδότησης. Περιέκοψε επίσης σημαντικά δρομολόγια και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών Κεφαλονιάς-Ιθάκης και Ζακύνθου με το λιμάνι της Κυλλήνης, ενώ τα εναπομείναντα τα πραγματοποιεί μόνο με ένα πλοίο.

Η απόφαση της εταιρείας έχει αφήσει τα νησιά εν μέσω της Πανδημίας ουσιαστικά μόνο με ένα δρομολόγιο μετ’ επιστροφής και με πολύωρο αποκλεισμό τους, λόγω της εναλλαγής των προσεγγίσεων μεταξύ των τριών νησιών. Ιδιαίτερα η Ιθάκη βρίσκεται απομονωμένη εντελώς τις ημέρες Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο και Κυριακή, γιατί δεν υπάρχει καθόλου δρομολόγιο από και προς το νησί.

Το νέο απαράδεκτο καθεστώς που επέβαλλε η συγκεκριμένη εταιρεία στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των παραπάνω νησιών, εκτός των άλλων, αναγκάζει και το πλήρωμα του μοναδικού πλοίου που την πραγματοποιεί, σε εξωφρενική ένταση εργασίας και συνθήκες εξόντωσης, αφού βρίσκεται σε συνεχή 17ωρη εργασία από τις από τις 6:00 – 22:35.

Η μέχρι σήμερα και διαχρονικά ακολουθούμενη πολιτική και στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ–ΠΑΣΟΚ, έχει υλοποιήσει όλες τις αξιώσεις των εφοπλιστών στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητάς τους, χωρίς αυτοί να εγγυώνται ούτε τα ελάχιστα. Ακόμη και στις σημερινές δύσκολες συνθήκες για το λαό και τους νησιώτες και στις συνθήκες πρόσκαιρης μειωμένης επιβατικής κίνησης που δημιούργησε η πανδημία, οι εφοπλιστές απαντούν με καραντίνα μέσα στην καραντίνα.

Οι ίδιες όμως αυτές οι συνθήκες, υπογραμμίζουν και επιβάλλουν τα επαρκή δρομολόγια για τα νησιά, προκειμένου να μη μένουν για πολλές ώρες απομονωμένα και ακάλυπτα, καθώς και τη διασπορά των επιβατών στα πλοία και όχι τον επικίνδυνο συγχρωτισμό τους που επιβάλλουν τα ελάχιστα δρομολόγια.

 

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να επανέλθουν τα δρομολόγια ως είχαν και μάλιστα το επιδοτούμενο δρομολόγιο Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα;
  • Σε αυτήν την περίπτωση περικοπής του δρομολογίου εξακολουθεί να δίδεται η επιδότηση στους εφοπλιστές;
  • Ποια μέτρα θα λάβει για την κατάφωρη παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των πληρωμάτων και την 17ωρη εντατικοποίηση της εργασίας στην οποία εξαναγκάζονται, που εκτός των άλλων έχει και επιπτώσεις στην ασφάλεια του πλου;
  • Τι μέτρα προστασίας προτίθεται να πάρει για τους ναυτεργάτες και το επιβατικό κοινό εν μέσω πανδημίας για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού;

Οι Βουλευτές

Καραθανασόπουλος Νίκος

Μαρίνος Γιώργος