Η FRAPORT παρουσίασε το νέο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς – 60% μεγαλύτερο – παράδοση το 2019 (εικόνες)

Το νέο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς παρουσίασαν στο Επιμελητήριο, το απόγευμα της Τετάρτης, στελέχη της FRAPORT , τα οποία βρέθηκαν στο νησί μας , στα πλαίσια των έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου.

Κεντρικός ομιλητής ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Αλεξάντερ Τσίνελ , ο οποίος κατά την εναρκτήρια παρουσίαση της εκδήλωσης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην πορεία έως και την απόκτηση των 14 αεροδρομίων, τις οικονομικές δεσμεύσεις της εταιρείας έναντι του Δημοσίου , τα επενδυτικά σχέδια για το μέλλον, την εικόνα των επιβατών αλλά και τις προοπτικές για το μέλλον. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το Διευθύνοντα , το 2017 η διακινούμενη κίνηση παρουσίασε αύξηση στη Κεφαλονιά παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 15,1 % σε σύγκριση με το 2016.

Ενδιαφέρον παρουσίασε και η αποστροφή του για το μέλλον του αεροδρομίου όπου το χαρακτήρισε μικρότερο, σε σύγκριση με άλλα, όμως εξαιρετική ευκαιρία για μελλοντική ανάπτυξη. Ο κ. Τσίνελ στάθηκε στο ζήτημα της εποχικότητας όπου παρουσιάζει τόσο το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς , όσο και πολλά άλλα , εικόνα όπου αποτελεί στοίχημα για την εταιρεία ώστε να αλλάξει στο μέλλον, με ευνόητα οικονομικά οφέλη για το νησί.

Τέλος ο κ. Τσίνελ αναφέρθηκε σε δράσεις εξωστρέφειας της εταιρείας όπως το AIRPORT RUN και η έκδοση προωθητικού περιοδικού. Παράλληλα , επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας με τοπικές αρχές, και τουριστικούς παράγοντες ώστε να υπάρξει αρμονική συνεργασία και περεταίρω ανάπτυξη.

Ακολούθησε η τοποθέτηση του κ. Ηλία Τσώνου, project manager της FRAPORT, o οποίος αναφέρθηκε λεπτομερέστερα στα σχέδια της εταιρείας για την ανάπτυξη του αεροδρομίου. Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από τον κ. Τσώνο, το νέο αεροδρόμιο θα είναι 60% μεγαλύτερο , καταλαμβάνοντας έκταση 11.000 τετραγωνικών μέτρων, μετά την ολοκλήρωση σε περίπου 3 χρόνια της επένδυσης ύψους 27,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο κ. Τσώνος αναφέρθηκε στις έως τώρα ολοκληρωμένες παρεμβάσεις οι οποίες είναι οι ακόλουθες :

Επισκευή διαδρόμου προσγείωσης

Επισκευή τουαλετών

Επισκευή πύργου ελέγχου

Αντικατάσταση μονάδων FIDS (Οθόνες πληροφοριών)

Επισκευές σε σωληνώσεις ύδρευσεις κλπ

Καθαρισμοί  εσωτερικών και εξωτερικών χώρων

Μεταξύ των νέων υποδομών , αναμένεται το γκρέμισμα του υπάρχοντος κτιρίου, και η ολική ανακατασκευή του, εγκατάσταση νέου, αυτόματου συστήματος ελέγχου αποσκευών, κατασκευή νέου Σταθμού Επεξεργασίας Λυμάτων, ο οποίος θα παράγει πόσιμο νερό όπου στα σχέδια της fraport είναι η αξιοποίηση του , και η λειτουργία νέου πυροσβεστικού σταθμού. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2019.

Συνεπώς για την τρέχουσα τουριστική περίοδο αλλά και για την επόμενη, στους χώρους του αεροδρομίου θα συνεχίζονται τα έργα, γεγονός όπου θα δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση των επιβατών αλλά και των ντόπιων επαγγελματιών (οδηγοί λεωφορείων, ταξί κ.α.) καθώς οι διαθέσιμοι χώροι θα είναι περιορισμένοι.

Το παραπάνω πρόβλημα εξέφρασαν εκπρόσωποι από διάφορες εταιρείες για να λάβουν από την εταιρεία τη διαβεβαίωση ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση του χώρου έως την ολοκλήρωση των έργων. «Όταν ολοκληρωθούν τα έργα θα μιλάμε για ένα κτίριο 11.000 τ.μ. σε σχέση με τα 6.700 που έχουμε μέχρι τώρα, το οποίο θα διαθέτει 12 check – in σε σχέση με τα 7 που είχε, 6 πύλες, ενώ στο χώρο όπου σταθμεύουν τα αεροσκάφη θα μπορούμε να φιλοξενήσουμε 66% περισσότερα (ως προς τη χωρητικότητα) σε σχέση με τώρα », ανέφερε ο κ. Τσώνος.

Επίσης, υπογράμμισε ότι στο νέο χώρο θα λειτουργούν νέα καταστήματα συνολικού εμβαδού 700 τ.μ., ενώ σε σχέση με τη θέση στάθμευσης των Πετζετέλ, και του ανεφοδιασμού των καυσίμων, δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή Για το ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων Σχολιάζοντας το ενδεχόμενο να γίνουν απαλλοτριώσεις, τα στελέχη της εταιρείας εξέφρασαν τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν σε χώρους γύρω από το αεροδρόμιο Οι υπεύθυνοι της εταιρείας υποστήριξαν ότι με βάση την τρέχουσα κατάσταση δεν υπάρχει στον άμεσο σχεδιασμό της εταιρείας η επέκταση του αεροδρομίου στους γύρω χώρους, καθώς δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη.

Στο υποθετικό σενάριο επέκτασης, η εταιρεία κατέστησε σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρξει η οποιαδήποτε απόφαση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της πολιτείας και της τοπικής κοινωνίας. Μάλιστα ο κος Τσίνελ χαρακτήρισε τη διαδικασία μακρόχρονη , δύσκολη , δυσάρεστη και αντιδημοφιλή την οποία επιθυμούν να αποφύγουν. «Κατανοούμε τις ανησυχίες σας. Αν όμως η Κεφαλονιά τα 20 επόμενα χρόνια αναπτύσσεται διαρκώς 10%, τότε ίσως πρέπει να το σκεφθούμε, αλλά μετά από διάλογο με το Δήμο και την Κοινωνία».

Αυτό που ουσιαστικά εκφράστηκε είναι για να φθάσουμε στο σημείο να χρειαστεί επέκταση, θα πρέπει πρηγουμένως να έχει αλλάξει σημαντικά ο αριθμός των καταλυμάτων , ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει σημαντικά περισσότερο κόσμο. Στο πάνελ των ομιλιτών βρέθηκαν επίσης ο CFO της FRAPORT -με καταγωγή από την Κεφαλονιά- Βαγγέλης Μπαλτάς, ο Μάνατζερ του αεροδρομίου Παύλος Βασιλόπουλος καθώς και ο υπεύθυνος Επικοινωνίας Γιάννης Παπάζογλου. Το παρών έδωσαν αρκετοί εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου , εμπορικών Συλλόγων και πολίτες.

Χρήστος Λαμπράκης

Εικόνες : Μαρία Κουρκουμέλη

Πηγή: www.inkefalonia.gr