Την αντίθεσή του με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές που δεν φοράνε μάσκα στο σχολείο θα παίρνουν απουσία, εξέφρασε ο Σωτήρης Τσιόδρας κατά την ενημέρωση για τον κορωνοϊό.
«Αδειάζοντας» ουσιαστικά την κυβέρνηση, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον φονικό ιό διαφοροποιήθηκε, προτείνοντας να μην τιμωρούνται τα παιδιά επειδή δεν χρησιμοποιούν τη μάσκα, αλλά να επιβραβεύονται επειδή ακριβώς τη χρησιμοποιούν.
«Τα παιδιά βασίζονται στην επιβράβευση, οφείλουμε να τους τη δώσουμε όταν χρησιμοποιούν τη μάσκα, δεν προβάλλουμε στα παιδιά το άγχος το δικό μας, τη μικροβιοφοβία μας ή τον πανικό μας», σημείωσε.
Ο κ. Τσιόδρας είπε ότι θα πρέπει να απαντούμε στα παιδιά με ειλικρίνεια και πως είναι σημαντικό να τους εξηγήσουμε ότι η χρήση μάσκας δεν οδηγεί στον αποκλεισμό ή σε κοινωνικό στίγμα.
«Διάλειμμα μάσκας» προτείνει ο Τσιόδρας για τα μικρότερα παιδιά
Τα πολλαπλά εφαρμοστικά προβλήματα που υπάρχουν στο μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας ιδιαίτερα στα νήπια αλλά και στα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού, επεσήμανε ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας, επισημαίνοντας ότι σε αυτές τις ηλικίες, η μάσκα θα έχει περισσότερο εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Συνέστησε μάλιστα στους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, να δίνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τη δυνατότητα στα παιδιά για ένα «διάλειμμα μάσκας», προκειμένου να αποφορτίζονται τα παιδιά και να ενισχύεται η σωστή χρήση της.
Ο κ. Τσιόδρας απευθύνθηκε ιδιαίτερα στους γονείς, τονίζοντας ότι οι μεγάλοι είναι εκείνοι που δίνουν το παράδειγμα στα παιδιά με τη συμπεριφορά τους.
Αν οι γονείς φοράνε μάσκα όπου απαιτείται, τότε περνάνε το μήνυμα ότι δεν είναι κάτι δυσάρεστο και βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν το σκοπό της χρήσης της και να τη φορούν ως μια ευχάριστη δραστηριότητα και όχι σαν ένα πρόσθετο βάρος.
Στα μικρά παιδιά εξήγησε το μήνυμα θα περνά με το παιχνίδι, ενώ τα μεγαλύτερα θα πρέπει να τα ωθήσουμε στη σωστή πληροφορία, από επίσημες δομές και όχι από ιστοσελίδες που προβάλλουν ψευδείς πληροφορίες ότι δεν υπάρχει ο ιός. «Πόσο στεναχωρήθηκα όταν πληροφορήθηκα ότι σε μεγάλο νοσοκομείο της χώρας ασθενής με κοροναϊό -μάλιστα στα πρόθυρα διασωλήνωσης, αμφισβητούσε την ύπαρξη του ιού», τόνισε.
«Θα επανέλθει η αγκαλιά»
Μιλώντας γενικά για τη χρήση μάσκας, ο καθηγητής εξήγησε ότι τα μικροσταγονίδια που φεύγουν από το στόμα μας όταν μιλάμε, μπορεί να φτάσουν σε απόσταση οκτώ μέτρων, εάν δεν φοράμε μάσκα.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η μάσκα προτείνεται από τον ΠΟΥ και την Unicef. Μόνη της όμως δεν προστατεύει αλλά πρέπει να γίνεται και αερισμός των χώρων. Ο ιός μεταδίδεται από σταγονίδια και η μάσκα προστατεύει αυτόν που την φοράει και πιο πολύ τους άλλους.
«Θεωρώ τη μάσκα μαχαίρι με δυο όψεις για τους γιατρούς και τους νοσηλευτές και τώρα στις κοινωνικές μας δραστηριότητες», πρόσθεσε. Παράλληλα, χαρακτήρισε την μάσκα ένα προσωπικό lockdown, ένα «αναγκαίο κακό».
Ποιοι μαθητές εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας
Υπάρχουν και κάποιες κατηγορίες μαθητών, οι οποίες εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας.
Γενικά εξαιρούνται:
Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφορά
Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
Τέλος, Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό
Πηγή: aftodioikisi.gr