Νέες ταυτότητες: Aλλαγές στην έκδοσή τους

Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών.

Με απόφαση του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι πολίτες μπορούν πλέον να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων σε οποιαδήποτε αρμόδια Υπηρεσία Ασφάλειας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους. Έτσι, η έκδοση ταυτοτήτων δεν περιορίζεται σε τοπικό επίπεδο.

Νέες Υπηρεσίες Εξυπηρέτησης

Οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται από τα Τμήματα Ασφαλείας στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες περιοχές της χώρας. Σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχουν τέτοιες υπηρεσίες, η έκδοση πραγματοποιείται από τα Αστυνομικά Τμήματα με αρμοδιότητες ασφαλείας. Εάν ούτε αυτά είναι διαθέσιμα, αρμόδιες είναι οι Υποδιευθύνσεις Αστυνομίας της εκάστοτε περιοχής.

Τι αλλάζει με τη νέα διαδικασία

Η νέα ρύθμιση αποσκοπεί στη βελτίωση της εξυπηρέτησης, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτημάτων:

  • Ευελιξία: Ο πολίτης επιλέγει οποιαδήποτε κατάλληλη αρχή για την υποβολή δικαιολογητικών και την έκδοση της ταυτότητάς του.
  • Ταχύτητα: Η διαδικασία απλοποιείται, μειώνοντας καθυστερήσεις και χρόνους αναμονής.
  • Άμεση εξυπηρέτηση: Δεν απαιτείται πλέον η προσέλευση μόνο στη γεωγραφικά αρμόδια αρχή.
  • Μείωση γραφειοκρατίας: Η απλούστευση των διαδικασιών ενισχύει την ταχύτητα και την ευκολία των υπηρεσιών.

Προγραμματισμός ραντεβού μέσω id.gov.gr

Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίσουν το ραντεβού τους ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. Με τη χρήση κωδικών Taxisnet, η διαδικασία είναι απλή, ενώ τα στοιχεία του αιτούντος αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

  • Οι πολίτες επιλέγουν την αρμόδια Αρχή, ημερομηνία και ώρα, ενώ λαμβάνουν επιβεβαιωτικό email με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
  • Το ραντεβού μπορεί να ακυρωθεί ή να αλλάξει έως και μία ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα.
  • Υπενθυμίσεις αποστέλλονται μέσω email, ενώ σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής ταυτότητας απαιτείται επικοινωνία με την Αρχή Έκδοσης για τον προγραμματισμό ειδικού ραντεβού.

Τέλος, για την εξυπηρέτηση ειδικών περιπτώσεων, όπως απώλεια ή φθορά, υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ