Πολλά και ενδιαφέροντα είπεν ο Γ. Φόρτες,
πολλά όμως από αυτά είναι και απαγορευτικά δαπανηρά και ανεφάρμοστα και σε κάποια δεν συντρέχει κανείς λόγος να …απαξιωθούν.
Ως πολίτης κι ως Δημότης έχω το πρώτο δικαίωμα να εκφράσω την γνώμη μου (που ουδέποτε οι “ειδήμονες” δεν μας ρώτησαν…).
Δεν διεκδικώ τον όρο του ειδήμονα, πολλοί συμπολίτες μου θα διαφωνήσουν με την γνώμη μου.
Αλήθεια, πότε θα ρωτηθούμε σε δημόσιο και ανοικτό διάλογο για την ΔΙΚΗ μας γνώμη που αφορά την ΔΙΚΗ μας ΖΩΉ;

Εξηγούμαι:
Είπεν ο Φόρτες:
Θαλασσόμυλος
“Να συντηρηθεί και να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο Συνεδριακό Κέντρο 200 θέσεων, με πλήρη οπτικοακουστικό εξοπλισμό το μεγάλο ανατολικό κτήριο, για να ελευθερωθεί από τέτοιες δράσεις το δημοτικό θέατρο”. (Συμφωνώ)
Επίσης:
“Στο δυτικό μικρότερο κτήριο μπορεί να γίνει ένα Εκθεσιακό Κέντρο”
(Διαφωνώ. Εκεί μπορεί να γίνει η Πινακοθήκη που αναφέρει παρακάτω).

Και ακόμη, “ανάδειξη του φαινομένου της καταβόθρας με συντήρηση του νερόμυλου και μικρό Δημοτικό καφενείο , που θα αξιοποιεί και τον αύλειο χώρο τους καλοκαιρινούς μήνες , στο κεντρικό διώροφο κτήριο” (Συμφωνώ).

Κτήριο Αστυνομίας (ΟΤ 63)

“Να παραχωρηθεί στον Δήμο ή να γίνει ανταλλαγή με ένα δημοτικό οικόπεδο με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και να κατασκευαστεί εκεί το νέο εμβληματικό Δημαρχείο της πόλης με αξιοποίηση και του γειτονικού δημόσιου οικοπέδου, στο κεντρικό αυτό σημείο της πόλης, όπου θα συγκεντρωθούν όλες οι υπηρεσίες του Δήμου”.
(Διαφωνώ. Να γκρεμιστεί και να χτιστεί ένα κτίριο που θα καλύπτει πλήρως τις Διοικητικές Αρχές της Αστυνομίας, του Λιμεναρχείου, του Τελωνείου και του Λιμενικού Ταμείου).

Παλιό παιδικό Νοσοκομείο (ΟΤ 57)
Να παραχωρηθεί από το Υπουργείο Υγείας στον Δήμο ή να γίνει ανταλλαγή με οικόπεδο του Δήμου ή ακόμη και να αξιοποιηθεί μεν από το Δήμο αλλά με συνιδιοκτησία.Να κατασκευαστεί δημοτικό πάρκο, με μικρό ανοιχτό αμφιθέατρο για μικρές εκδηλώσεις και υπόγειο χώρο στάθμευσης. (Συμφωνώ).

Ασπρόχωμα (ΟΤ 31)

Δύο εναλλακτικές λύσεις μπορεί να συζητηθούν.
“Η μία να γίνει υπόγειο πάρκινγκ και πάνω να δημιουργηθεί Πάρκο”.
(Διαφωνώ. Υπόγειο … πάρκινγκ όταν στο μισό μέτρο εκσκαφής αυτή θα μεταβληθεί σε θαλασσινή πισίνα..! Δεν συνεχίζω για το …κόστος τέτοιου “εγχειρήματος”)
Και η δεύτερη λύση να κατασκευαστεί Πνευματικό Κέντρο με αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσα κινηματογράφου, εκθεσιακούς χώρους, και χώρους στέγασης των πολιτιστικών συλλόγων και φυσικά γραφεία, αποσυμφορίζοντας έτσι το Δημοτικό θέατρο το οποίο και θα μπορεί να επιτελεί τον ιστορικό και πολιτιστικό του ρόλο. (Συμφωνώ).

Αρχαιολογικό Μουσείο (ΟΤ 80)
“Να κατεδαφιστεί το υπάρχον κτίριο του και ο χώρος να διαμορφωθεί σε πάρκο, συνέχεια του πάρκου μπροστά στο Διοικητήριο και να τοποθετηθούν εκεί γλυπτά σαν ένα υπαίθριο μουσείο – έκθεση, με έργα Κεφαλλήνων καλλιτεχνών. Το νέο Μουσείο να κατασκευαστεί στην προσεισμική του θέση και εικόνα, απέναντι από το ΞΕΝΙΑ και το μνημείο της Αντίστασης (ΟΤ 260 γωνία Ερυθρού Σταυρού και Χαροκόπου), έχοντας και πλεονεκτική θέση λόγω γειτνίασης με το σταθμό των κρουαζιεροπλοίων”.
(Διαφωνώ. Λάθος μέγα. Το Αρχαιολογικό Μουσείο είναι ο καθρέπτης της νήσου και της πρωτεύουσάς της. Η σημερινή του θέση, είναι και αυτή που επιβάλλεται να υπάρχει. Στο Κέντρο του Αργοστολίου και όχι…παραπεταμένο στις παρυφές της πόλης! Σε όλες τις πόλεις του κόσμου τα Μουσεία βρίσκονται εντός των ορίων του κέντρου της πόλεως και μάλιστα εντός της ζώνης που χαρακτηρίζεται “το ιστορικό κέντρο της”)!
Οικόπεδο 2ου- 3ου Γυμνασίου (ΟΤ 87)
“Η μία να κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ και τα έσοδά του να πάνε εξ ολοκλήρου στο Κοργιαλένειο Ίδρυμα”.
(Διαφωνώ. Έργο που δεν θα προσφέρει τίποτε στην κοινωνία, στην πολιτιστική και πολεοδομική εικόνα του Αργοστολίου).
“Η δεύτερη λύση, να κατασκευαστεί στη Δυτική πλευρά διώροφο κτίριο στο οποίο θα στεγαστεί το νέο Λαογραφικού Μουσείο, λύνοντας έτσι το πρόβλημα χώρου του υπάρχοντος Μουσείου στο υπόγειο της Βιβλιοθήκης .
Στον χώρο που θα μείνει στο υπάρχον οικόπεδο και αξιοποιώντας την υψομετρική διαφορά Ανατολικής πλευράς με την Δυτική , να κατασκευαστεί στεγασμένος ημιυπόγειος χώρος στάθμευσης.
Στην οροφή του , που θα είναι και αύλειος χώρος του Λαογραφικού Μουσείου , να διαμορφωθεί Πάρκο, ανοιχτό Μουσείο, με έργα Κεφαλλήνων δημιουργών” . (Συμφωνώ)
Οικόπεδο δίπλα στο Νάπιερ (ΟΤ 71)
Η χρήση του για την κατασκευή δύο σχολείων (2ο & 3ο Γυμνάσιο) είναι εγκληματική για το κυκλοφοριακό και την πολεοδομική επιβάρυνση της πόλης.
Η πρότασή είναι να γίνει εκμετάλλευση της υψομετρικής διαφορά του οικοπέδου με την οδό Χαροκόπου και να κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ και από πάνω Πάρκο θεματικό σχετιζόμενο με την τοπική ιστορία και τον ιστορικό Κήπο του Νάπιερ.
Σχολεία: Πρώτα απ’όλα η χωροθέτησή τους προβλέπεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Έτσι ακριβώς κατασκευάστηκαν το 5ο και 6ο Δημοτικό Σχολείο στη Νότια πλευρά της πόλης στην επέκταση του σχεδίου.
Ο σχεδιασμός για δύο Γυμνάσια στο οικόπεδο δίπλα στο Νάπιερ (ΟΤ 71) είναι εκτός των προβλεπομένων στο ΓΠΣ.
Έτσι λοιπόν το ένα εκ των δύο Γυμνασίων πρέπει να γίνει σίγουρα στη Νότια πλευρά της πόλης όπως προβλέπεται στο ΓΠΣ (1Αβ3) σε οικόπεδο είτε από τα υπάρχοντα στην ιδιοκτησία του Δήμου στο νέο σχέδιο είτε από αγορά και ένα στην Βόρεια στο ΟΤ 257 (ΞΕΝΙΑ).
Επίσης δύο κτίρια προσχολικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί) μπορεί να γίνουν στα καθορισμένα από το ΓΠΣ οικοδομικά τετράγωνα 257 (ΞΕΝΙΑ) και 57 (παλιού παιδικού νοσοκομείου πάνω από την πλατεία). (Συμφωνώ)
Οικόπεδα ΞΕΝΙΑ (ΟΤ 257 & ΟΤ 258)
Διαφωνώ με όποια πρόταση, αφού εκεί είναι ο μόνος κατάλληλος χώρος για έναν πολιτισμικό χώρο-πάρκο, όπου θα μπορεί να φιλοξενεί μόνιμες και μη εκθέσεις ντόπιων και ξένων καλλιτεχνών, πολιτιστικά δρώμενα κλπ.

Κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας (Δημαρχιακό Μέγαρο σήμερα)
“Δίχως καμία δεύτερη σκέψη και το έχω προ πολλού και επανειλημμένα το κτίριο της πρώην Τράπεζας της Ελλάδας πρέπει να λειτουργήσει για τον σκοπό που αγοράστηκε ως πινακοθήκη. Στα σημερινά και μελλοντικά δεδομένα μιας τουριστικής Κεφαλονιάς απαιτείται η λειτουργία πινακοθήκης στο Αργοστόλι”.
(Διαφωνώ, όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου, για τους ίδιους λόγους το Δημαρχιακό Μέγαρο επιβάλλεται να μείνει εκεί που βρίσκεται σήμερα).
Τα υπόλοιπα Δημόσια Κτίρια και Ακίνητα:
“Σε ένα συνολικό σχεδιασμό πρέπει να ειδωθούν ακόμη οι χρήσεις δημοσίων κτιρίων εντός του ιστού της πόλης, όπως η Στρατολογία, ο Οίκος του Ναύτου, το παλιό ΠΙΚΠΑ στο Λιθόστρωτο, το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ για το οποίο υπάρχει θέμα αφού η δωρεά του οικοπέδου από τον Δήμο ήταν σαφής και έχει αλλάξει ο σκοπός της.
Επίσης υπάρχουν μια σειρά αναξιοποίητων δημοσίων και δημοτικών ακινήτων με κορυφαίες περιπτώσεις τη δημόσια έκταση στα Υπαλληλικά”.
Το κτήριο της Στρατολογίας, σε πώληση ως ακίνητο.
Το παλιό ΠΙΚΠΑ στο Λιθόστρωτο, σε πώληση ως ακίνητο.
Για το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ δεν έχω γνώση-γνώμη.
Για τον Οίκο του Ναύτου αρμοδιότεροι όλων μας οι ίδιοι οι Ναυτικοί!

Τώρα, για το μείζον πρόβλημα του Κυκλοφοριακού και για το θέμα με ΠΑΡΚΙΝΓΚ.
1. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ.
α) Επιβάλλεται το πρώτον η περάτωση του Περιφερειακού με τελική έξοδό του στον πρώτο κυκλικό κόμβο (Κούταβος)
β) Ο πλήρης έλεγχος και απαγόρευση στάθμευσης (από καθημερινό μικτό κλιμάκιο εκ των: Λιμενική Αστυνομία, Τροχαία, Δημοτική Αστυνομία) και από ώρες που θα ρυθμιστούν από την Δημοτική Αρχή καθ’ όλο το μήκος της παραλιακής Αργοστολίου (από το τρίγωνο εισόδου της πόλεως Αργοστολίου έως τον Ναυταθλητικό Όμιλο).
γ) Ομοίως ως (β) όλο το μήκος της Λ. Βεργωτή (από Κεντ. Πλατεία ως το σημείο ένωσής της με την Λ. Σουηδίας). Η Λ. Σουηδίας να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση ως πρός ΓΚΝ και διπλής κυκλοφορίας από ΓΝΚ ως Λ. Λάσσης και ομοίως να ισχύει η απαγόρευση στάθμευσης σε όλο το μήκος ως των (β).
δ) Η Λ. Λάσσης ομοίως ως (β)
2. ΠΑΡΚΙΝΓΚ
α) Σε όλη την υπάρχουσα έκταση στην παραλιακή που σήμερα στεγάζονται “μαγαζιά”, αυτά να κατεδαφιστούν και να μετατραπεί όλη η έκταση σε χώρο πάρκινγκ με χώρους πρασίνου, πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου. Οι επιχειρήσεις “αγοράς” (ιχθυοπωλεία, φρουεμπορικά) να μεταφερθούν στον χώρο των άλλοτε δημοτικών σφαγείων, με την δημιουργία υπαίθριου πάρκινγκ (υπάρχει αρκετή έκταση).
β) Τα ήδη δύο υπάρχοντα υπαίθρια πάρκινγκ (αυτό πριν τα ΚΤΕΛ και αυτό πριν τον Ναυταθλητικό Όμιλο να αναβαθμιστούν.
δ) Καθορισμός “εισιτηρίου” μικρής (έως 1 ώρα και 30 λεπτών) και μεγάλης διάρκειας (έως 3 ωρών και 30 λεπτών) στην χρήση των πάρκινγκ.
ε) Να καθιερωθεί αδιάλειπτο Δημοτικό δρομολόγιο με MINI BUSSES (κυκλικής διαδρομής- Δημοτική Αγορά-Παραλιακή-Ναυταθλητικός Όμιλος-Λάσσης-Λ. Καραμαλή-Σουηδίας-Δημοτική Αγορά) που θα εξυπηρετούν ΔΩΡΕΑΝ μόνον τους κατόχους του “εισιτηρίου” των πάρκινγκ, στην διαδρομή μεταξύ των τριών υπαίθριων πάρκινγκ.
Τέλος,
θα πρέπει ο κάθε πολίτης αυτής της νήσου, αυτής της χώρας και ο κάθε “επισκέπτης” μας, ότι θα πρέπει να σέβεται το κοινωνικό σύνολο, το περιβάλλον και τους νόμους και να πάψει να “κλαψουρίζει” σαν νιάνιαρο για το ίδιο του το πρόβλημα-μη εύρεση χώρου παρκαρίσματος-διπλοπαρκάρισμα- μποτιλιάρισμα κλπ κλπ που ο ίδιος δημιουργεί και να το φορτώνει στον …κόκορα!

Από το fb του Gerasimos Valsamis