Πολλές φορές αναφερόμαστε στην έννοια του ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ για να προσδιορίσουμε πολλά πράγματα που συνθέτουν, ήθη, έθιμα, παραδόσεις, συμπεριφορές, αλλά και διάφορα ειδή τέχνης. Έτσι επικαλούμαστε το ΠΑΡΕΛΘΟΝ μας για να αποδείξουμε την υψηλή στάθμη του βιοτικού μας επιπέδου.  Ουσιαστικά κομπορρημονούμε για το παρελθόν νομίζοντας ότι έτσι έχουμε ένα σίγουρο παρόν και ένα ευοίωνο μέλλον.   Αλλά έτσι είναι τα πράγματα ή κάπου έχουμε χάσει το μετρό;   Οι Άνθρωποι από τότε που αστικοποιηθήκαν ανάπτυξαν ένα σύνολο δεξιοτήτων, τεχνικών και πνευματικών, λόγω της αναγκαστικής συνύπαρξης τους, ώστε να υπάρξει ευστάθεια αναμεσα τους.    Πολλοί παράγοντες διαφοροποιούν αυτές τις δεξιότητες, όπως η φυλή, η γλωσσά, η Εθνικότητα, η Θρησκεία.   Ένας ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ μπορεί να χαθεί αν αλλοιωθούν σε μεγάλο βαθμό τα στοιχειά της πολιτισμικής του ταυτότητας.   Ένα σημαντικό εργαλείο για την διατήρηση αυτής της συνοχής είναι οι ΤΕΧΝΕΣ και είναι σημαντικές γιατί διεγείρουν το νου και το συναίσθημα. Βοηθούν τον άνθρωπο να κατανοήσει πρώτα τον εαυτό του και συνεχεία τους γύρω του. Μια κοινωνία λοιπόν αν θέλει να έχει αυτά τα πλεονεκτήματα, αλλά και την ευεργεσία που της παρέχουν οι ΤΕΧΝΕΣ, πρέπει να τις καλλιεργεί με την μεγαλύτερη φρόνηση.   Δεν  είναι λοιπόν πολυτέλεια για το κράτος, αλλά  πρώτης ανάγκης και μάλιστα πρέπει να τις καλλιεργεί σε όλες τις βαθμίδες της διοικητικής διαίρεσης.   Αυτό είναι φανερό με την πρώτη μάτια σε έναν επισκέπτη, να διακρίνει το ύψος των επιδράσεων τους στους πολίτες, από την κοινωνική τους συμπεριφορά.  Οι ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ με εξειδίκευση στις ΤΕΧΝΕΣ πρέπει να λειτουργούν με γνώμονα τις παραπάνω σκέψεις, άρτια οργανωμένες και με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, επανδρωμένες με τους κατάλληλους ανθρώπους.  Η λειτουργιά αυτών των οργανισμών, πολύ δε περισσότερο σε δύσκολους καιρούς, πρέπει να εντείνουν την παρουσία τους  για να απαλύνονται οι Ανθρώπινες δυσκολίες.

Είναι γνωστό ότι προσεισμικά δόθηκε ειδική άδεια στο Δημοτικό Θέατρο να  ανοίξει κατά την διάρκεια της σαρακοστής εξαιτίας της ελονοσίας που είχε προκύψει στο Αργοστόλι, στο δε Λονδίνο κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και συγκεκριμένα κατά τους βομβαρδισμούς τα θέατρα δεν ανέστειλαν τη λειτουργιά τους.    Όλες αυτές οι σκέψεις που παραθέτω αλλά και πολλές άλλες θα βασανίζονται από την λέξη ΠΟΙΟΤΗΤΑ που με βάση το μεγέθους της θα μπορούμε να βλέπουμε αναλόγως,  ΚΟΝΤΑ Η ΜΑΚΡΙΑ.

Πάνος Βαρδάκος