Τρελά λεφτά: Ο κλάδος που κανείς δεν έχει καταλάβει ότι σαρώνει στην Ελλάδα εν μέσω κορωνοϊού

Και όχι, δεν αναφερόμαστε στα σούπερ μάρκετ…

Όλοι γνωρίζουμε για τις φαρμακοβιομηχανίες, τα σούπερ μάρκετ, τις εταιρείες που παρασκευάζουν είδη υγιεινής και όσες παράγουν τα τρόφιμα που συγκαταλέγονται στα είδη πρώτης ανάγκης (έγινε και η… μαγιά τέτοια στην εποχή της ακόρεστης αδηφαγίας).

Υπάρχουν ορατοί στο γυμνό μάτι κλάδοι που έχουν ωφεληθεί από την επιδημία του κορωνοϊού, υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν πάει συνειρμικά το μυαλό κάποιου ακριβώς επειδή δεν έχει εικόνα. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτή την κατηγορία να είναι οι εταιρίες που εμπορεύονται (και κατά συνέπεια κατασκευάζουν) είδη άθλησης και γυμναστηρίου.

Το κλείσιμο των αθλητικών χώρων και η πολυτέλεια (πολύ περισσότερου) ελεύθερου χρόνου που έχουν πάρα πολλοί πολίτες –λόγω αναστολών εργασίας- είναι οι δύο λόγοι που έχουν δώσει μεγάλη ώθηση στην πώληση αθλητικών παπουτσιών και οργάνων γυμναστικής.

Υπάρχει μια κατηγορία ανθρώπων που ελλείψει επιλογών γυμνάζονται αναγκαστικά πλέον στο σπίτι (συνδυάζοντας την ενδυνάμωση με αερόβια άσκηση στους δρόμους) και μία άλλη που είδαν ως ευκαιρία την ευχέρεια διαθέσιμου χρόνου ώστε να γνωρίσουν ή να… θυμηθεί ότι υπάρχει και αυτός, ο πιο υγιεινός, τρόπος ζωής. Ίσως να είναι αυτή μία από τις θετικές προεκτάσεις της κρίσης. Περισσότεροι άνθρωποι με αθλητικό τρόπο ζωής σημαίνει πιο υγιής πληθυσμός, με μικρότερο ποσοστό καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αρκεί βέβαια να παραμείνουν πιστοί στο «καθήκον» και να μην επιστρέψουν στην καθιερωμένη ρουτίνα τους και τον ωχαδελφισμό στη θέα του ποδηλάτου όταν αποκατασταθεί η κανονικότητα.

Τα προϊόντα που έχουν κάνει θραύση από τις αρχές Μαρτίου κι έπειτα είναι τα βαράκια, τα στρώματα γυμναστικής, λάστιχα, ιμάντες (trx) και μπάλες πιλάτες, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν κανονικά αλλά και στατικά ποδήλατα.

Περισσότεροι είναι εκείνοι που επισκευάζουν το ποδήλατό τους ή βγάζουν ακόμη και από την αποθήκη παλιά ποδήλατα για ανακαίνιση. Αυτό καταδεικνύει ο πενταπλασιασμός των πωλήσεων (!) σε αναλώσιμα είδη και αξεσουάρ ποδηλάτου, όπως λάστιχα, σαμπρέλες, φρένα.

Ραγδαία είναι η άνοδος των πωλήσεων και στα αθλητικά παπούτσια που είναι εξειδικευμένα για τρέξιμο. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων άθλησης παρουσιάζουν μια αύξηση της τάξης του 25%-30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που συγκέντρωσε η ομάδα Business Intelligence της ιστοσελίδας «Skroutz» για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών την περίοδο 9-29 Μαρτίου, η κατηγορία των οργάνωση γυμναστικής σημείωσε αύξηση σε ποσοστό 625,60%! Προφανώς αυτό συνέβη και γιατί μιλάμε για το διάστημα που έκλεισαν τα φυσικά καταστήματα, ωστόσο το νούμερο είναι έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακό.

Και μάλλον δεν είναι καθόλου άσχετο με την πολύ μεγάλη μείωση που έχουν ακόμα και σε διαδικτυακό επίπεδο όλες οι κατηγορίες ένδυσης. Αφού ο κόσμος δεν κυκλοφορεί, όλα τα έξοδα του παραπέμπουν σε πράγματα που μπορεί να κάνει στο σπίτι. Προφανώς θα υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό που προμηθεύτηκε αλτήρες, στρώμα και λάστιχα, μόνο και μόνο για να τα… θαυμάζει κατά την ιεροτελεστία του Netflix.

Λέγεται και καταναλωτική μανία…

Πηγή: menshouse.gr