Αντίστροφα πλέον μετράει ο χρόνος για την πρεμιέρα του «EISPRAXIS», το νέο ηλεκτρονικό «όπλο» της ΑΑΔΕ το οποίο από τα μέσα Οκτωβρίου θα «τρέχει» σε όλες τις Εφορίες και τα Εισπρακτικά Κέντρα της χώρας.

Μέσω του EISPRAXIS δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε οφειλέτη ο οποίος θα περιλαμβάνει πληροφορίες και στοιχεία για τις οφειλές του, τα εισοδήματα, τα περιουσιακά στοιχεία του, τις συναλλαγές του.

Ο οφειλέτης θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο και ανάλογα με τη συμπεριφορά του το EISPRAXIS θα ενεργοποιεί αυτόματες κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων, πλειστηριασμούς και συμψηφισμούς επιστροφών φόρων με οφειλές.

Επίσης μέσω του ηλεκτρονικού εργαλείου θα αξιολογείται η οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη για την αποπληρωμή του χρέους και θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά μηνύματα τακτοποίησης της εκκρεμότητας και προειδοποιήσεις για λήψη αναγκαστικών μέτρων.

Με το νέο ηλεκτρονικό όπλο ο εισπρακτικός μηχανισμός θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τα οποία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, Χρηματιστήριο, Εργάνη, ΓΕΜΗ κ.ά.).

Στον ψηφιακό φάκελο του οφειλέτη θα παρατίθενται και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης τα οποία μπορούν ή έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της είσπραξης των χρεών του φορολογούμενου.

Το σύστημα μαζικά και αυτοματοποιημένα, θα παράγει και θα αποστέλλει ηλεκτρονικά μηνύματα στον οφειλέτη κάθε φορά που ένα χρέος του καθίσταται ληξιπρόθεσμο, προκειμένου να υπάρξει τακτοποίησή του.

Εάν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη το σύστημα θα ενεργοποιεί τη διαδικασία ηλεκτρονικής αποστολής κατασχετηρίου σε όλες τις τράπεζες για τη δέσμευση και την κατάσχεση του ποσού της οφειλής από τα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών του οφειλέτη.

Με το νέο πληροφοριακό σύστημα:

  • Θα ταξινομούνται οι υποθέσεις οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης υπόθεσης, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.).
  • Θα εφαρμόζονται κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και θα λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης με βάση τη συμπεριφορά του οφειλέτη και τις ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις για τα προτεινόμενα μέτρα.
  • Θα ενημερώνονται οι φορολογούμενοι μέσω επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας για τις βεβαιωμένες οφειλές τους, τη τήρηση η μη των ρυθμίσεων και για τις ηλεκτρονικές επιδόσεις και κοινοποιήσεις μέτρων αναγκαστικής είσπραξης.
  • Θα παρακολουθείται η απόδοση των μέτρων είσπραξης και η διαδικασία χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.

Ποια εργαλεία ενεργοποιούνται

Με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ήδη διαθέσιμες στην ΑΑΔΕ οι εξής διαδικτυακές υπηρεσίες, που επιτρέπουν τον εντοπισμό αναγκαίων στοιχείων οικογενειακής κατάστασης και εργασιακής κατάστασης, δεδομένων για το προφίλ επιχειρήσεων και των διοικητικών τους συμβουλίων:

  • «Πιστοποιητικά Δημοτολογικής Αστικής Κατάστασης» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών».
  • «Λήψη Ληξιαρχικών Πράξεων» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών».
  • «Στοιχεία για κατάσταση απασχόλησης» του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  • «Τρέχουσα εργασιακή κατάσταση» από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τη μέθοδο αναζήτησης βάσει ΑΦΜ του εργαζομένου.
  • «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ.
  • Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τη μέθοδο «Μέλη του ΔΣ ενός Νομικού Προσώπου».
  • Αναζήτηση στοιχείων Σύστασης Εταιρειών.

Πηγή: pronews.gr

Προηγούμενο άρθροΣυντάξεις: Οι 6 κατηγορίες που θα πάρουν αύξηση – Πότε θα γίνει η πληρωμή [αναλυτικοί πίνακες]
Επόμενο άρθροΥπουργείο Υποδομών: 1.800.000 ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από την πλημμύρα “ΜΠΑΛΟΣ” σε περιοχές των Π.Ε. Κέρκυρας και Ιθάκης της Π. Ιονίων Νήσων