Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας έχει μπει για τα καλά στις ζωές πολλών εργοδοτών το τελευταίο χρονικό διάστημα. Μάλιστα από ότι φαίνεται το υπουγρείο Εργασίας επεξεργάζεται ένα σχέδιο έτσι ώστε το μέτρο αυτό να εφαρμοστεί ομαλά και χωρίς προβλήματα και σε άλλους κλάδους.
Θυμίζουμε πως η ψηφιακή κάρτα εφαρμόζεται ήδη στις τράπεζες και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Παρακάτω θα δούμε τα επόμενα βήματα για το μέτρο, τα οποία σχεδιάζει το υπουργείο Εργασίας.
Σε ποιους κλάδους αναμένεται να επεκταθεί η εφαρμογή του μέτρου; Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας και ο ακριβής προγραμματισμός του υπουργείου Εργασίας; Ποια τεχνικά ζητήματα πρέπει να λυθούν έτσι ώστε όλα να κυλήσουν ομαλά;
Ας τα πάρουμε όλα ένα προς ένα από την αρχή.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το πλάνο λέει πως κατά πάσα πιθανότητα τον πρώτο μήνα του νέου έτους το μέτρο της ψηφιακής κάρτας θα εφαρμοστεί και στις ασφαλιστικές εταιρείες και στις εταιρείες σεκιούριτι;
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αναλυτικά ο σχεδιασμός
Και ποιες έχουν σειρά; Όπως αναφέρει ο σχεδιασμός που έχει εκπονηθεί μέχρι αυτή τη στιγμή μετά από τους παραπάνω κλάδους θα ακολουθήσουν η βιομηχανία και οι ΔΕΚΟ.
Μάλιστα μέχρι το καλοκαίρι του 2023 υπάρχει πρόθεση να πραγματοποιηθεί η επέκτασή της κάρτας σε τουρισμό και επισιτισμό ενώ ο μεγάλος στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2023 η ψηφιακή κάρτα να ισχύει στο σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Ας δούμε, όμως, σε ποιο σημείο βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το μέτρο είναι ήδη σε ισχύ και την ώρα που σας περιγράφουμε τον σχεδιασμό για το επόμενο έτος, τρέχουν ορισμένες κρίσιμες ημερομηνίες και προθεσμίες για τους κλάδους εκείνους στους οποίους το μέτρο της ψηφιακής κάρτας εργασίας εφαρμόζεται ήδη.
Στις 20 Δεκεμβρίου λήγει και η προθεσμία που έδωσε το υπουργείο Εργασίας για την απογραφή προσωπικού του συνόλου των επιχειρήσεων, που αποτελεί άλλωστε και τον «προθάλαμο» εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας.
Οι συσκέψεις στο υπουργείο είναι συχνές και με τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς από την πρώτη φάση εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας αλλά και από τις συζητήσεις με τους εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και των εταιρειών φύλαξης διαπιστώθηκαν και καταγράφηκαν προβλήματα, για τα οποία πλέον αναζητούνται λύσεις.
Τα περισσότερα εξ αυτών εντοπίζονται στην καταγραφή των ωραρίων διαφόρων κλάδων που απασχολούν προσωπικό με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, χωρίς όμως φυσική παρουσία στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, όπως είναι για παράδειγμα οι εργαζόμενοι στη φύλαξη. Αλλα προβλήματα είναι επίσης η δυνατότητα καταχώρισης της τέταρτης βάρδιας, η καταχώριση βαρδιών σε οπτικοακουστικά μέσα, η δήλωση ωραρίου για οδηγούς, η διαχείριση των διαλειμμάτων σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες κ.λπ.
Χατζηδάκης για ψηφιακή κάρτα εργασίας
«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα μας επιτρέψει να μειώσουμε περαιτέρω τις ασφαλιστικές εισφορές. Το ερώτημα λοιπόν είναι: Προτιμούμε να μην έχουμε Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και να έχουμε υψηλές ασφαλιστικές εισφορές; Ή να έχουμε Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές; Εγώ προτιμώ το δεύτερο». Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης κατά την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ, την Τρίτη.
Ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ακόμα τα πλεονεκτήματα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, η οποία «είναι ένα αντικειμενικό σύστημα που καταπολεμά τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων και εξασφαλίζει τον περιορισμό των αδικιών στους ελέγχους». Παράλληλα, τόνισε τη συμβολή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στην καταπολέμηση της υποδηλωμένης εργασίας, που «είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα και πρόσφατα, φετινά στοιχεία, του ΕΦΚΑ που κάνει ελέγχους μέσω των ΠΕΚΑ.
Πηγή: newsme.gr