Στην αύξηση 35% της επιδότησης για την επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πάτρα, Σάμη, Ιθάκη προχώρησε το υπουργείο Ναυτιλίας. Περίπου 1,5εκ. ευρώ, συν ΦΠΑ, θα καταβληθούν στην εταιρία που θα αναλάβει την εν λόγω σύνδεση, εν τούτοις, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι πρόκειται για μειοδοτικό διαγωνισμό, που πρακτικά σημαίνει ότι το ποσό δύναται να μειωθεί, αν και εφόσον παρουσιαστούν ενδιαφερόμενοι, πλην της Ionian Group.

Το υπουργείο Ναυτιλίας θα επιδοτήσει την πλοιοκτήτρια εταιρία με το ποσό των 4.100 ευρώ ημερησίως, το οποίο θεωρείται σχετικά μικρό συγκριτικά με άλλα (π.χ. Κύθηρα). Αμφίβολο είναι, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, το ενδιαφέρον εταιριών που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο, δεδομένου ότι η σύνδεση χαρακτηρίζεται ως κοστοβόρα. 

Τουναντίον, για τη ζακυνθινή εταιρία, ειδικά μετά την αποχώρηση της Kefalonia Lines, θεωρείται βέβαιο ότι θα έχει οφέλη. Πρωτίστως, διότι η Ionian Group έχει, πλέον, την πολυτέλεια να προγραμματίζει τα δρομολόγια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πόρος – Κυλλήνη, ήτοι να τα αραιώσει προκειμένου να “χωρέσει” τη γραμμή Πάτρα, Σάμη, Ιθάκη.

Δεν πρέπει να λησμονήσουμε, άλλωστε, ότι οι Ζακυνθινοί είχαν συμφωνήσει με τους Κεφαλονίτες όταν μπήκε η συγκεκριμένη γραμμή, προκειμένου να μην υπάρχουν δρομολόγια από τον Πόρο δύο ώρες πριν και δύο ώρες μετά τον απόπλου του “Νήσος Κεφαλονιά”. Πολλώ δε μάλλον, τη δεδομένη χρονική στιγμή που πλέον, Kefalonia Lines δεν υφίσταται…        

Όπως πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αρχικά η επιδότηση από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας κυμάνθηκε στο ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ και εν συνεχεία, αυξήθηκε κατά περίπου 30%. Χωρίς, βεβαίως, το ΦΠΑ.

Με απόφαση, λοιπόν, του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού προκηρύσσεται ανοικτός δημόσιος διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, αφού εξασφαλίστηκε η επιδότησή της ύψους 1.848.000 €.

Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας υλοποιώντας τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού από την Ιθάκη και ξεπερνώντας τις όποιες δυσκολίες, ανταποκρίθηκε σ’ ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων των νησιών μας και των επισκεπτών τους, ώστε να καθιερωθεί η γραμμή χειμώνα – καλοκαίρι, γραμμή ζωτικής σημασίας όχι μόνο κατά τους θερινούς μήνες.

Σε συνδυασμό με το «μεταφορικό ισοδύναμο» για επιβάτες και προϊόντα, που θα ισχύσει στα νησιά μας από 1-1-2019 (το πρώτο μέτρο νησιωτικής πολιτικής για τα Ιόνια Νησιά), αλλάζει το τοπίο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, στην προσβασιμότητα σε υπηρεσίες και στην ποιότητα ζωής.

Αναδημοσίευση από www.kefaloniatimes.gr