Αν είσαι φοιτητής marketing, θα μπορούσε να είναι κι ένα καλό σεμινάριο αυτό που έχει συμβεί μέσα σε 65 ημέρες με το e-food. Από το τεράστιο canceling που ακολούθησε το επίμαχο μήνυμα προς τους ντελιβεράδες, έχει έρθει η ανατροπή.
Δεν είναι κάτι δύσκολο να το πετύχεις γενικά, αλλά στην εποχή που η οργή των social media είναι μαζική και «δολοφονική» είναι. Και θέλει να ξοδευτείς. Θέλει να βγάλεις ένα μεγαλύτερο budget για το λεγόμενο risk management.
Υπάρχουν προφανώς textbook κινήσεις που κάνει μια επιχείρηση σε επίπεδο μάρκετινγκ για να φτιάξει το brand της και να κερδίσει πίσω κάτι από τα χαμένα.
Οι κινήσεις που κάνει μια επιχείρηση με αυτό το εύρος ενδιαφέροντος, με τόσο γνωστό όνομα, δεν είναι μόνες τους. Ακολουθούνται από παρακλάδια που φυτρώνουν χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάτι η επιχείρηση. Ακόμα και αυτό το κείμενο, είναι ένα παρακλάδι. Δημιουργεί αναφορά και με τρόπο όχι δυσφημιστικό.
Μπορεί εγώ να το γράφω γιατί έχει ενδιαφέρον η στρατηγική του e-food ως παρατήρηση και ανάλυση, αλλά σαφώς και το e-food έχει κέρδος στο brand του που βρίσκεται σε μια ιστοσελίδα με 2+ εκατομμύρια αναγνώστες κάθε μήνα και μέλος ενός ομίλου ιστοσελίδων.
Πάμε όμως να δούμε τι κάνει άμεσα το e-food. Ποιο πλάνο τέθηκε σε εφαρμογή και το βλέπουμε σε ρυθμό που ενδεχομένως το e-food να μην είχε ξαναχρησιμοποιήσει πριν.
Ένα τέτοιο εταιρικό όνομα δεν χρειάζεται τρελή διαφήμιση, όταν μάλιστα για 7-8 χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Μέχρι να εμφανιστεί η Wolt, το BOX, το Delivery.gr και εσχάτως η Rocket, το e-food είχε έναν ανταγωνιστή, το Deliveras.gr. Τον «κατάπιε». Ήταν μια από τις 5 δημοφιλέστερες εφαρμογές στα κινητά. Άρα πόση ανάγκη να έχει για διαφήμιση πέρα από τις κατά καιρούς προσφορές;
Σε όλο αυτό το διάστημα εν τω μεταξύ είχε χτίσει κι ένα δίκτυο από συνεργάτες-influencers με τους οποίους προωθούσε τις κατά καιρούς ενέργειες και δώρα του. Οπότε είχε ριζώσει για τα καλά.
Αυτό που συνέβη με το μήνυμα στους ντελιβεράδες, ήταν αστοχία ολκής. Ή ευστοχία, αν δούμε την μικρή πιθανότητα να ήταν κάτι επιτηδευμένο όλο αυτό.
Για να αντιστραφεί το narrative έπρεπε να πάει με όλο το οπλοστάσιο. Και το έκανε. Με τρεις κινήσεις.
Κίνηση 1η: Advertorial κείμενα σε μεγάλες ιστοσελίδες. Τις τελευταίες 3 εβδομάδες έχω πέσει πάνω σε 4 περιπτώσεις σε ιστοσελίδες που δεν γίνεται να αναφερθούν, αλλά βρίσκονται στο top-10 με τους περισσότερους unique visitors.
Κίνηση 2η: Απανωτές προσφορές μέσω της εφαρμογής για να σβήσουν οποιαδήποτε αμφιβολία ή σκέψη αποχώρησης σε όσους δεν έκαναν κατευθείαν απεγκατάσταση.
Κίνηση 3η: Καταιγίδα μετά τη σιωπή. Για ένα διάστημα 2-3 εβδομάδων μετά την κατακραυγή, όσα γνωστά πρόσωπα συνεργάζονται με το e-food, διατήρησαν μια στάση αναμονής. Ίσως να ήταν και σχέδιο της εταιρείας αυτό.
Μόλις πέρασε αυτό το διάστημα κι αφού λογικά τα πρόσωπα διασφάλισαν ότι το όνομα τους δε θα χαλάσει, άρχισε πάλι το awareness των ενεργειών της εταιρείας μέσα από social media accounts διάφορων influencers. Και αρκετές εκπομπές στο Youtube.
Με αυτά τα 3 απλά βήματα, που έγιναν όμως το καθένα σε συγκεκριμένο χρόνο και έκταση, το e-food πετυχαίνει να σβήσει κατά ένα μεγάλο μέρος την κηλίδα που μπήκε πάνω του πριν από 60 μέρες.
Πηγή: menshouse.gr