Αυτές τις ημέρες κάθε χρόνο ασχολούμαστε με τους επιτυχόντες των Πανελληνίων εξετάσεων.
Η ερώτηση βέβαια είναι “ποιόν θεωρούμε επιτυχόντα;”
Σύμφωνα με τα ισχύοντα νομοσχέδια στον χώρο της Παιδείας το 76% των συμμετεχόντων στις πανελλήνιες εισέρχεται σε κάποια σχολή!
Δηλαδή για να το πούμε απλά στους 4 συμμετέχοντες περνάνε οι 3.
Αν αυτό λέγεται επιδίωξη της αριστείας τότε να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας στο Υπουργείο Παιδείας.
Δεν μπορώ να καταλάβω τι επιδιώκει η κ.Κεραμέως;
Αναζητά την στελέχωση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με φοιτητές έξυπνους, εργατικούς, φιλομαθείς και φιλόδοξους ή την στελέχωση τους με ότι φοιτητές ότι και να έιναι;.
Γιατί μην μου πείτε ότι ο μαθητής που σε 4 μαθήματα έγραψε κάτω από την βάση θα γίνει ποτέ υπόδειγμα φοιτητή;
Η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος δεν έρχετε αυτόματα περνώντας την πύλη μιας ανώτερης σχολής.
Ο μαθητής που συμμετείχε στις πανελλήνιες “για την πλάκα του”  θα συνεχίσει να κοροιδεύει τους άλλους και πολύ περισσότερο τον εαυτό του και κατά την διάρκεια των σπουδών του(ο Θεός να τις κάνει σπουδές!!).
Η υπουργός, μέσα στην δίνη της πολιτικής χαλαρότητας που επικρατεί στον χώρο της παιδείας, τοποθετεί ευθαρσώς την ικανοποίηση χιλιάδων οικογενειών που θα καμαρώσουν τα βλαστάρια τους ως φοιτητές πάνω από την επιβράβευση των ικανοτέρων και των αξιοτέρων.
Προτιμά σχολές γεμάτες με φοιτητές χαμηλών προσδοκιών και μαθησιακών ικανοτήτων, αρκεί να κρατήσει χαρούμενο το πολιτικό της ακροατήριο.
Κι όταν μιλάμε για ακροατήριο αναφερόμαστε σε όλους αυτούς τους γονείς που επιτέλους βλέπουν τα παιδιά τους, παρότι κακοί ως μέτριοι μαθητές, να μεταβολίζονται ξαφνικά σε φέρελπεις φοιτητές.
Αυτό κατά την γνώμη μου δεν λέγεται πολιτική.
Λέγεται κοροιδία και φτηνός λαικισμός.
Όταν η κ.Γιαννάκου-Κουτσίκου πέρασε έναν νόμο που δεν επέτρεπε σε μαθητές με μέσο όρο κάτω του 10 να μπαίνουν στα πανεπιστήμια, έπεσαν όλοι να την φάνε ζωντανή!
Μην δημιουργήσουμε κόμπλεξ κατωτερότητας στα παιδιά!
Όλοι πρέπει να έχουν την δυνατότητα για μια θέση στον ήλιο της ανώτερης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης!
Μπούρδες.
Τα πανεπιστήμια είναι χώροι μάθησης, αέναης εκπαίδευσης, καλλιέργειας του νου, του αυτοελέγχου και της αυτοπειθαρχείας.
Δεν είναι χώροι για να στοιβάζονται κακά μυαλά, απείθαρχα και τεμπέλικα.
Δεν είναι χώροι ηθικής ικανοποιήσης των γονιών που δεν κατάφεραν να σπουδάσουν.
Ας σοβαρευτούμε επιτέλους.
Οι πανελλήνιες εξετάσεις εξυπηρετούν το φιλτράρισμα των ικανών από τους λιγότερο ικανούς.
Δεν εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες και ανούσια πολιτικα τεχνάσματα.
Κρίμα γιατί η κυρία Κεραμέως έδειχνε να διαφέρει.
Αναστάσιος Μαρκάτος