Λίγες κατασκευές στον κόσμο είναι μεγαλύτερες από ένα κρουαζιερόπλοιο, τις πλωτές αυτές πολιτείες που ταξιδεύουν στις θάλασσες του κόσμου. Εκτός από τα… πλοία μεταφοράς κρουαζιερόπλοιων!
Ακόμη και τα κρουαζιερόπλοια, αυτοί οι γίγαντες της θάλασσας, χρειάζονται κάποιες φορές ένα… χεράκι για να μπορέσουν να μεταφερθούν στο λιμάνι. Τι γίνεται λοιπόν όταν ένα κρουαζιερόπλοιο δεν μπορεί να φθάσει στο λιμάνι με τις δικές του μηχανές; Το μεταφέρει ένα πλοίο μεταφοράς… πλοίων ή για την ακρίβεια ένα ημιβυθιζόμενο βαρύ μεταφορικό σκάφος όπως το Boka Vanguard.
Κατασκευασμένο το 2012, το Boka Vanguard μήκους 275 μέτρων είναι το μεγαλύτερο πλοίο του είδους. Συνήθως μεταφέρει μεγάλες πλωτές πλατφόρμες πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά περιστασιακά καλείται να μεταφέρει άλλα σκάφη – όπως συνέβη με το Carnival Vista πριν από την πανδημία.
Το Carnival Vista είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του στόλου της Carnival, με χωρητικότητα 4.000 επιβατών και 1.500 μελών πληρώματος και τον Ιούλιο του 2019 μετά από πρόβλημα που παρουσίασε ενώ έπλεε στην Καραϊβική, χρειάστηκε να γίνει μεταφορά του με ασφάλεια. Και τότε χρησιμοποιήθηκε το Boka Vanguard.
«Καταφέραμε να στείλουμε το πλοίο γρήγορα. Χρειάστηκαν μερικές εβδομάδες για να φτάσει το πλοίο μας στην Καραϊβική από την Ευρώπη και άλλη μία εβδομάδα για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Η διαδικασία ήταν ομαλή και το κρουαζιερόπλοιο μεταφέρθηκε με ασφάλεια στο Φρίπορτ στις Μπαχάμες. Κατά τη διάρκεια αυτής της επιχείρησης μέρος του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου παρέμεινε στο πλοίο », λέει στο CNN ένας από τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην επιχείριση.
Ενα πλωτό μέσο με ιδιαίτερη κατασκευή, με ένα ανοιχτό κεντρικό κατάστρωμα και πέντε κάθετες δομές που μοιάζουν με τοίχο. Το ιδιαίτερο σχήμα του κρύβει ένα πολύπλοκο σύστημα που το βοηθά να βυθίζεται και να… αναδύεται προκειμένου να μπορέσει να φορτώσει και να ξεφορτώσει τεράστιες κατασκευές, όπως το προαναφερθέν κρουαζιερόπλοιο. Συγκεκριμένα, για να μπορέσει φορτώσει πχ ένα κρουαζιερόπλοιο, έχει τη δυνατότητα να βυθίζεται για να… γλιστρίσει επάνω του το πλοίο που θα μεταφέρει και όταν το μεταφερόμενο πλοίο στερεωθεί, το Boka Vanguard βγαίνει ξανά έξω από το νερό και ξεκινά το ταξίδι του, όπως κάθε άλλο πλοίο. Οταν φθάσει στον προορίσμό του γίνεται η αντίστροφη διαδικασία.
«Απλώς εκμεταλλευόμαστε το θεώρημα του Αρχιμήδη για να μεταφέρουμε ορισμένα τεράστια φορτία», λέει ο Michel Seij, γενικός διευθυντής μηχανικής στην Boskalis, την ολλανδική εταιρεία που κατέχει την Boka Vanguard.
Πλοία της Boskalis στο παρελθόν, το 2017 συγκεκριμένα, κλήθηκαν να μεταφέρουν δύο αντιτορπιλικά των ΗΠΑ που υπέστησαν ζημιές όταν συγκρούστηκαν με εμπορικά πλοία στα ασιατικά ύδατα. Αν και σε εκείνη την περίσταση δεν ήταν το Boka Vanguard, αλλά δύο μικρότερα ημιβυθιζόμενα βαρέα ανυψωτικά πλοία, το Transshelf και το Treasure αντίστοιχα που ανέλαβαν τη μεταφορά.
Ωστόσο, η μεταφορά πλοίων δεν είναι από τις πιο συνηθισμένες εργασίες για αυτόν τον τύπο πλοίων. Συνήθως μεταφέρουν πλατφόρμες και βαρύ εξοπλισμό στα μεγάλα υπεράκτια κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου ανά τον κόσμο.
Πηγή: https://parianostypos.gr/